۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد:

صادارت ۲۷ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: در سال گذشته حدود ۲۷ میلیون و ۱۸۶ هزار تُن کالا به ارزش بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.
کد خبر: ۹۵۵۳۹

صادارت ۲۷ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی سلیمانی با اشاره به صادرات ۱۳.۲ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر اظهار داشت: حجم صادارت صورت از گمرکات استان بوشهر در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۷ درصد و از نظر ارزش ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به صادرات ۲۷.۱ میلیون تن کالا از گمرکات استان اضافه کرد: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزیجات و صیفی‌جات تازه بوده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: بیشترین حجم کالا‌های صادارتی استان به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، آفریقای جنوبی، موزامبیک، تایلند، نیجریه و سودان صادر شده است.

سلیمانی به آمار واردات کالا از گمرکات استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱، حدود ۶۳۷ هزار تن کالا به ارزش افزون بر یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان شامل اجزا و قطعات نیروگاه اتمی، انواع پارچه، ماژول دی ال‌ای دی، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع لاستیک، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، استایرن مونومر و جرثقیل مستعمل بوده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآورد شد: بیشترین حجم کالا‌های وارداتی به گمرکات استان بوشهر مربوط یه کشور‌های چین، امارات متحده عربی، روسیه، هند، فیلیپین، سریلانکا، تایلند، ترکیه و ژاپن بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار