۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

ورود ۲ میلیون نفر گردشگر نوروزی به قشم/ رشد ۵۰ درصدی گردشگری قشم در ایام نوروز

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به رشد چشمگیر ورود گردشگران به جزیره قشم در مقایسه با سال‌های گذشته گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده، جزیره قشم میزبان بیش از دو میلیون نفر گردشگر نوروزی بوده است.
کد خبر: ۹۵۵۳۵

ورود ۲ میلیون نفر گردشگر نوروزی به قشم/ رشد ۵۰ درصدی گردشگری قشم در ایام نوروز

مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به رشد چشمگیر ورود گردشگران به جزیره قشم در مقایسه با سال‌های گذشته گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده، جزیره قشم میزبان بیش از دو میلیون نفر گردشگر نوروزی بوده است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور عنوان کرد: این آمار در حالی است که سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گردشگر در ایام نوروز به جزیره قشم سفر کرده بودند که مقایسه نوروز امسال با سال گذشته جزیره قشم، رشد ۵۰ درصدی گردشگری در این جزیره را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان داشت: ورود گردشگران به جزیره قشم به تنهایی به اندازه ورود گردشگران به هشت استان کشور بوده است.

وی با اشاره به رشد ۶۰ درصدی سفر‌های داخلی به استان هرمزگان به ویژه جزیره قشم در دو ماه پایانی سال افزود: پیش‌بینی می‌شد که  در ایام نوروز سفر‌ها به قشم حداقل با رشد ۲۵ درصدی همراه باشد که این پیش‌بینی فراتر از انتظار نیز رفت و به رقم ۵۰ درصد رسید.

فاطمی با اشاره به اینکه رشد گردشگری در استان هرمزگان به ویژه جزایر خلیج فارس عجیب و بی‌سابقه است، گفت: انتظار می‌رود رشد گردشگری دریایی در استان هرمزگان همچنان ادامه داشته باشد که به دنبال آن بدون شک شاهد افزایش حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان و جزایر آن خواهیم بود.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: نوروز امسال سازمان بنادر و دریانوردی در تامین لندینگ کرافت‌ها و خدمات دریایی بسیار عالی عمل کرد که در نهایت منجر به سفر‌های دریایی لذت بخش و ایمن برای مسافران شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار