۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

صادرات بیش از ۶.۵ میلیارد دلار کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: پارسال ۱۷ میلیون و ۵۵۰ هزار تُن کالا‌های غیرنفتی به ارزش ۶ میلیارد و ۵۸۴ میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شده که در مقایسه با سال ماقبل آن از نظر ارزشی 7 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۵۵۳۲

صادرات بیش از ۶.۵ میلیارد دلار کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان

 

بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: فراورده‌های پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و موادغذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بودند.

وی گفت: کشور‌های امارات متحده عربی، عراق، چین، کشور‌های جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقاصد کالا‌های صادراتی از گمرکات خوزستان بودند.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود: سال گذشته ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار تُن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده است.

قره بیگی اظهار داشت: میزان واردات کالای غیرنفتی  در مقایسه با سال ماقبل آن از نظر وزنی ۱۲ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۵ درصد رشد داشته است.

لاستیک، وسایل الکترونیکی، کالا‌های اساسی و غلات، کود شیمیایی و مواد اولیه کارخانجات از مهمترین اقلام وارداتی از گمرکات خوزستان در سال گذشته بوده است.

استان خوزستان دارای چهار اداره کل گمرک بندر امام، آبادان، خرمشهر و اهواز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار