۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

جابه‌جایی ۴.۵ میلیون گردشگر و مسافر دریایی در استان‌های ساحلی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون حدود ۴.۵ میلیون نفر گردشگر و مسافر دریایی در سواحل شمالی و جنوبی کشور جابه‌جا شدند.
کد خبر: ۹۵۵۰۰

جابه‌جایی ۴.۵ میلیون گردشگر و مسافر دریایی در استان‌های ساحلی

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مجید علی نازی در بازدید از پایانه مسافربری شهید حقگو بوشهر اظهار کرد: بر اساس بازدید‌های صورت گرفته از بنادر شمالی و جنوبی کشور سازمان بنادر و دریانوردی در طرح تسهیل تردد‌های دریایی ویژه ایام نوروز آبرومندانه و بسیار خوب پای کار بوده است.

وی بیان کرد: تا به امروز ۴.۵ میلیون مسافر و گردشگر دریایی در ایمنی کامل و بدون هیچگونه حادثه در استان‌های ساحلی شمال و جنوب جابه‌جا شدند که این از دستاورد‌های مهم برای سازمان بنادر و دریانوردی است.

علی نازی ادامه داد: در بازدید صورت گرفته از بندر بوشهر نیز بسیار جای خوشحالی دارد که با وجود انجام پروژه تعمیر اساسی پایانه مسافربری شهید حقگو زیرساخت‌های خوب و مناسبی در اختیار گردشگران و مسافران دریایی قرار گرفته است.

وی افزود: در صحبت‌هایی که با مسافران دریایی انجام شد سطح رضایت عمومی خوب و قابل قبولی است که با این سطح از رضایت مندی تلاش‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قابل قدردانی است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی دریانوردی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در حوزه مسافربری و گردشگری دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یک سری کار‌های زیربنایی انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای زیرساخت‌های استاندارد و قابل قبول در بنادر مختلف کشور اشاره کرد.

علی نازی ادامه داد: در حوزه ساخت شناور نیز از محل وجوه اداره شده تسهیلاتی با بهره صفر درصد برای ساخت شناور‌های مسافربری اختصاص پیدا کرده است که این مهم ظرفیتی ارزشمند برای سرمایه گذران بخش خصوصی داوطلب فعالیت در این حوزه است.

وی یادآور شد: در خصوص تعرفه‌های بندری نیز برای شناور‌های مسافربری تخفیف ۹۰ درصدی لحاظ شده تا به رونق فعالیت‌های این بخش کمک شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار