۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

دنیا در حال ذخیره‌سازی کربن فراساحلی/ اروپا پیشتاز است

در حالی‌که اروپا در حال حاضر از نظر ذخیره‌سازی کربن در فراساحل پیشتاز است، پیشرفت‌های مهم در سایر نقاط جهان می‌تواند به طور بالقوه این وضعیت را در سال‌های آینده تغییر دهد.
کد خبر: ۹۵۴۹۵

دنیا در حال ذخیره‌سازی کربن فراساحلی/ اروپا پیشتاز است


 به گزارش گروه بین‌­الملل مانا به نقل از کلارکسون؛ پیشرفت‌های ذخیره‌سازی کربن در سراسر اروپا با آنچه که در آسیا و اقیانوسیه اتفاق می‌افتد جای بحث دارد.

با توجه­ به داده‌­های قابل دسترس سازمان  NSTA انگلستان؛ لندن به ذخیره‌­سازی کربن تمایل بسیاری نشان داده است. قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی، سیزده مجوز به جمع ۶ مجوز اعطا شده در خصوص راه­‌اندازی سایت­های ذخیره کربن اضافه شود که به­ طرز قابل توجهی افزایش در ذخیره­‌سازی کربن برای بریتانیا را به دنبال خواهد داشت.

طبق گزارش ارائه شده کلارکسون؛ نروژ دارای چهار مجوز ذخیره کربن است. سه مورد از چهار مجوز در مجاورت برگن به ذخیره‌سازی شفق‌های شمالی و چهارمی در شمال کشور، بالای همرفست قرار دارد. سازمان ذخیره­‌سازی کربن در نروژ با راه‌­اندازی پنجمین سایت در جنوب کشور، در نزدیکی فارسوند برای دریافت مجوز درحال رایزنی است. برنامه‌­ها در اوایل ژانویه سال آینده بسته می‌­شوند.

دنیا در حال ذخیره‌سازی کربن فراساحلی/ اروپا پیشتاز است

دانمارک نیز همانند همسایه اسکاندیناوی خود در شناسایی مکان‌های ذخیره CO₂ فعال بوده است. آژانس انرژی دانمارک مجوزی برای میدان نینی در غرب شبه جزیره یوتلاند برای دریافت CO₂ به عنوان بخشی از فاز آزمایشی پروژه Greensands اعطا کرد. در صورت موفقیت­‌آمیز بودن، احتمالاً منجر به اعطای مجوز کامل خواهد شد.

لازم به ذکر است در آسیا و اقیانوسیه؛ استرالیا تاکنون پنج مجوز ذخیره‌­سازی که به عنوان مجوز ذخیره گاز گلخانه‌­ای شناخته می‌شود راه­‌اندازی کرده است که همه در شمال غربی استرالیا واقع شده‌­اند. در حالی‌که در نگاه اول این تعداد کم به نظر می‌‍­رسند، اما نشان دهنده قابلیت ذخیره‌­سازی قابل توجه‌­ای است که در آینده استرالیا را به یکی از محتمل‌­ترین مکان­های ذخیره‌­سازی گاز‌های گلخانه‌­ای در خاور دور تبدیل خواهد کرد. علاوه بر استرالیا، سایر بخش‌های آسیا نیز ممکن است فرایند‌های ذخیره‌سازی کربن فراساحلی را در آینده در دستور کار قرار دهند.

گفتنی است؛ مالزی به عنوان کشوری با قابلیت ذخیره‌­سازی بر پایه میدان نفت و گاز شناخته می­‌شود؛ اما در حال حاضر مجوز ذخیره CO₂ را دریافت نکرده است، انتظار می­‌رود در آینده این مجوز را کسب کند.

دنیا در حال ذخیره‌سازی کربن فراساحلی/ اروپا پیشتاز است

ارسال نظرات
آخرین اخبار