۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

ابر‌های سیاه بحران بانکی آمریکا و اروپا بر سر صنعت کانتینری اروپا

نرخ حمل کانتینر ضمن تأثیر پذیری از سقوط بانک‌های اروپایی و آمریکایی از تاریخ ۱۳ تا ۱۹ مارس بیشترین روند نزولی را تجربه کرد. علاوه بر آن رسوب سه تا پنج میلیون جعبه کانتینر در بنادر اروپایی به بحران کاهش قیمت حمل کانتینر منجر شده است.
کد خبر: ۹۵۴۶۷

ابر‌های سیاه بحران بانکی آمریکا و اروپا بر سر صنعت کانتینری اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه Container xChange طی گزارشی با اشاره به سقوط نرخ‌های کانتینری در این مدت یاد‌آور شد: در حال حاضر کانتینر‌ها  بیش از حد در سراسر اروپا در انبار‌ها و فضای باز رسوب شده که  تعداد آن‌ها  بین سه تا پنج میلیون برای کانتینر ۲۰ فوتی تخمین زده می‌شود و به علت ظرفیت مازاد تاثیر بسیاری را بر کاهش نرخ‌ها داشته است.

«کریستین رولوف» مدیرعامل و بنیانگذار Container xChange در این زمینه گفت: خط حیاتی کشتیرانی آسیا-اروپا از تابستان ۲۰۲۰ میلادی به این طرف شاهد کاهش تقاضا بوده و شدیدترین تأثیر را در کاهش نرخ‌های نقطه‌ای کانتینری گذاشته است.

بر اساس این گزارش کانتینر‌های اضافی در حال حاضر در بنادر هاب اروپایی روی هم  انباشته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به بنادر هامبورگ، روتردام و آنتورپ اشاره کرد.

در ادامه گزارش آمده است: متوسط قیمت حمل کانتینر برای کانتینر‌های ۴۰  فوتی از ۱۳ تا ۱۹ مارس  از نینگبو به روتردام از ۵۲۸ دلار در هفته نهم یعنی ۲۷ فوریه تا ۹ مارس به ۴۴۶ دلار کاهش یافت که روند ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

 بر اساس این گزارش یکی از مشتریان بازار کانتینر به Container xChange گفت: عرضه بیش از حد جعبه‌های کانتینر و تقاضای کم بر‌ای محموله‌ها به دلیل باد‌های مخالف اقتصادی به سراسر اروپا سایه افکنده به گونه‌ای که کسری تراز  تجاری کالا‌های منطقه  یورو از ۱۳.۴ میلیارد یورو در دسامبر ۲۰۲۲ میلادی به ۱۱.۴ میلیارد یورو در ژانویه ۲۰۲۳ میلادی کاهش یافت.

کارشناسان بیشترین تأثیر بر کاهش نرخ حمل کانتینر را ناشی از بحران بخش بانکی آمریکا و اروپا می‌دانند که این بحران در بانک‌های سیلیکون ولی، سیگنچر‌بانک و کردیت سوئیس نمایان‌تر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار