۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

سفر بدون حادثه ۲۵۰ هزار گردشگر به یادمان شهدای والفجر ۸ در ساحل شرقی اروندرود

مدیر بنادر دریانوردی آبادان از سفر ۲۵۰ هزار گردشگر به یادمان شهدای والفجر ۸ در ساحل شرقی اروندرود خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۶۵

سفر بدون حادثه ۲۵۰ هزار گردشگر به یادمان شهدای والفجر ۸ در ساحل شرقی اروندرود

 

به گزارش خبرنگار مانا کامبیز مالکی زاده در گفتگو با اصحاب رسانه افزود: گردشگران از خدمات گردشگری دریایی در اروندرود به صورت رایگان  بهره‌مند شدند.
وی گفت: استقرار یک فروند یدک‌کش جهت پهلو‌دهی و جداسازی کشتی حامل مسافران و گردشگران نوروزی، از جمله اقدامات مدیریت بنادر ودریانوردی آبادان برای تسهیل سفر و رفاه حال گردشگران و کاروان‌های راهیان نور بود.

مالکی زاده اظهار داشت:یک فروند ناجی
۱۷ با هدف افزایش ضریب ایمنی گشت‌های دریایی در اسکله محل یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار مستقر و حین سفر دریایی زائران در آبراه اروندرود، کشتی حامل گردشگران را همراهی می‌کرد.

مدیر بنادرو دریانوردی آبادان افزود: با تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده خوشبختانه هیچ حادثه دریایی در جریان بازدید گردشگران از این منطقه رخ نداد.

به گزارش خبرنگار مانا، یادمان شهدای عملیات والفجر
۸ در ساحل شرقی اروندرود واقع شده و سالانه شمار زیادی از گردشگران و کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور از این منطقه بازدید می‌کنند.

عملیات والفجر
۸ در ۲۰ بهمن سال ۱۳۶۴ با عبور غرورآفرین و معجزه گونه رزمندگان غواص از اروندرود شروع شد و طی چند روز نبرد سنگین آبی - خاکی رزمندگان شجاع اسلام موفق شدند شهر بندری فاو عراق را به تصرف خود درآورند و ضمن تسلط کامل بر خور عبدالله و محبوس کردن نیروی دریایی عراق، ارتباط دریایی رژیم بعثی عراق را با آب‌های بین‌المللی قطع کردند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار