۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خبر داد:

هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا تا ۲۱۰ سانتیمتر از مخاطرات این هشدار دریایی است.
کد خبر: ۹۵۴۶۴

هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه هشدار دریایی سطح نارنجی تا پنجشنبه ۱۰ فروردین ماه ادامه دارد اظهار داشت: وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید شمال غربی گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا ۱۲۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل تا ۲۱۰ سانتیمتر از جمله مخاطرات این هشدار دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر است.

وی اثر مخاطره این هشدار دریایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌ها به ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران از دیگر مخاطرات در این شرایط آب و هوایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با توصیه به گردشگران گفت: از تردد‌های دریایی بویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر خودداری شود.

شکوهی‌پور با اشاره به وضعیت کنونی خلیج فارس تصریح کرد: جهت وزش باد متغیر غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار