۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
سخنگوی ستاد تسهیل سفر‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد:

بنادر کشور آماده پذیرایی از مسافران نوروزی/هشدار نسبت به استفاده از شناور‌های غیرمجاز

سخنگوی ستاد تسهیل سفر‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی بنادر شمالی و جنوبی برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۲۶

بنادر کشور آماده پذیرایی از مسافران نوروزی/هشدار نسبت به استفاده از شناور‌های غیرمجاز

نادر پسنده در گفتگو با خبرنگار مانا با اعلام اینکه تمامی بنادر و امکانات بندری در شمال و جنوب کشور برای میزبانی از مسافران نوروزی در آمادگی کال به سر می‌برند، خاطر نشان کرد: بندر خرمشهر طی روز‌های شاهد افتتاح هشت پست اسکله جدید مسافری بود و همزمان جهت اطمینان از ایمنی سفر‌های دریایی مانور امداد و نجات دریایی نیز در این بندر برگزار شده است.

وی در خصوص وضعیت دیگر بنادر استان خوزستان در نوروز، افزود: بنادر آبادان و اروندکنار از ابتدای اسفند تاکنون پذیرای ۱۵۰ هزار زائر دفاع مقدس بوده اند که این روند طی ایام نوروز نیز ادامه خواهد داشت. همچنین بازدید از بندر امام خمینی (ره) برای مسافران نوروزی در ساعات تعیین شده مهیاست و شناور‌های تفریحی نیز در منطقه به صورت یک روز در میان آماده ارائه خدمات به مسافران خواهند بود.

به گفته پسنده از اواسط هفته آینده ترمینال مسافری بندر بوشهر نیز آماده پذیرش مسافران است.

وی در این باره گفت: تاکنون گزارشی از ترافیک نوروزی در بوشهر دریافت نکرده ایم، ولی انتظار داریم از اواخر هفته آینده شاهد ترافیک قابل توجهی از مسافران نوروزی در این بندر باشیم.

سخنگوی ستاد تسهیل سفر‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بندر لنگه از روز ۲۵ اسفند شاهد هوای نامساعد است، تصریح کرد: سفر‌های دریایی از چارک و بندر آفتاب به کیش به همین علت تا اطلاع ثانوی متوقف شده است، اما طبق پیش بینی‌ها انتظار می‌رود از اواخر روز ۲۹ اسفند با بهبود شرائط جوی تردد بین بنادر یاد شده از سر گرفته شود، بنابراین توصیه ما به مسافران عزیر این است که تا صبح روز اول فروردین مسیر چارک و بندر آفتاب برای سفر به کیش را انتخاب نکنند، چون احتمال توقف‌های طولانی دور از انتظار نیست.

وی در خصوص بندر شهید حقانی در بندر عباس نیز گفت: تا این لحظه تردد از این بنادر به مقاصد تعیین شده بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، اما احتمال دارد وضعیت نامساعد جوی در غرب استان هرمزگان به زودی در شرق این استان نیز مشاهده شود و محدودیت‌هایی بر سفر‌های دریایی اعمال گردد.

پسنده که مسئولیت مدیرکلی حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی را نیز بر عهده دارد با هشدار به مسافران نوروزی در زمان «دریا بست»، تأکید کرد: خواهش ما از مسافران عزیز این است که در زمان اعلام «دریا بست» از سوی دستگاه‌های مسئول به هیچ وجه برای تردد از شناور‌های غیرمجاز در مسیر‌های غیرمجاز استفاده نکنند و جان خود و عزیرانشان را به خطر نیندازند؛ چون در شرایط نامساعد جوی امداد و نجات دریایی نیز بسیار دشوار خواهد بود.

وی در ادامه اظهارات خود به تردد خودروی در ایام نوروز از بنادر جنوب کشور پرداخت و در این باره گفت: تردد خودرویی با استفاده از لندینگ‌کرافت از بنادر پهل و لافت مهیاست.

به گفته پسنده بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان نیز آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

وی افزود: در تمام ایام نوروز امکان بازدید از این بندر برای مسافران نوروزی فراهم است ترمینال مسافری این بندر نیز فعال خواهد بود.

سخنگوی ستاد تسهیل سفر‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بنادر شمال کشور را نیز آماده پذیرش مسافران نوروزی اعلام و خاطر نشان کرد: خوشبختانه وضعیت جوی در بنادر شمالی تاکنون مساعد بوده است و ترافیک نیز گزارش نشده است.

پسنده در بخش پایانی اظهارات خود برخی ازا مکانات فراهم شده برای تسهیل سفر‌های نوروزی در بنادر کشور پرداخت و گفت: ۴۸ فروند شناور مسافری با بیش از ۵۸۰۰ صندلی و ۱۱۵۰۰ شناور تفریحی با بیش از ۵۷۰۰ صندلی بعلاوه ۶۴ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل ۲۷۰۰ خودرو در تمام ایام نوروز آماده ارائه خدمات به مسافران خواهند بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار