۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

روسیه در صدر بازار صادرات میگوی کشور/ توزیع ۱۵ هزار تن میگوی پرورشی در بازار داخلی

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به صادرات ۳۳ هزار تن از مجموع ۶۱ هزار تن میگوی تولید شده در سال جاری گفت: بیشترین میزان صادرات میگوی پرورشی امسال در بین بازار‌های هدف به کشور روسیه انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۴۱۱

روسیه در صدر بازار صادرات میگوی کشور/ توزیع ۱۵ هزار تن میگوی پرورشی در بازار داخلی

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگارمانا اظهار داشت: امسال در مجموع ۶۱ هزار تُن میگوی پرورشی در مزارع استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان تولید شد که از این میزان تولید شده تا کنون ۳۳ هزار تن به بازار‌های هدف صادر شده است.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به رشد چشمگیر صادرات آبزیان طی سال‌های اخیر به کشور روسیه اذعان داشت: امسال شاهد بیشترین میزان صادرات میگوی پرورشی در میان کشور‌های هدف به روسیه بودیم که این روند ادامه خواهد داشت.

به گفته خدایی، علاوه بر روسیه، میگوی پرورشی امسال به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات و نیز کشور‌های جنوب شرق آسیا و اروپایی صادر شده است.

وی خاطرنشان ساخت: حدود ۱۵ هزار تن از مجموع میگوی تولیدی امسال به تدریج در بازار داخلی توزیع و به مصرف ایرانیان خواهد رسید.

به گفته وی، ۱۳ هزار تُن میگوی پرورشی باقی مانده در انبار‌ها نیز به تدریج در سال آینده به بازار‌های هدف صادر خواهد شد.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به کاهش قیمت جهانی میگوی پرورشی و از سوی دیگر نیز افزایش قابل توجه نهاده‌های تولید، اعلام کرد: احتمال کاهش تولید میگوی کشور در سال آینده برای جلوگیری از ضرر پرورش دهندگان وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار