۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

برپایی «نوروزگاه» در طول نوار ساحلی دریای عمان/ چابهار؛ قطب گردشگری مکران در نوروز

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به اینکه سواحل دریای عمان واقع در استان سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین مقاصد مسافران نوروزی با محوریت شهرستان چابهار است از برگزاری «نورزگاه» در طول نوار ساحلی دریای عمان طی ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۹۹

برپایی «نوروزگاه» در طول نوار ساحلی دریای عمان/ چابهار؛ قطب گردشگری مکران در نوروز

مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه سواحل دریای عمان واقع در استان سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین مقاصد مسافران نوروزی با محوریت شهرستان چابهار است، گفت: امسال برنامه‌های متنوعی در طول نوار ساحلی عمان در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بیان داشت: علاوه بر چابهار که قطب گردشگری مکران است، شهرستان‌های ساحلی کنارک و زرآباد از دیگر مقاصد گردشگری در سواحل دریای عمان محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای کاهش بار ترافیکی در این سه شهرستان، روستا‌های ساحلی بیز، نوبندان، تنگ و درک نیز به عنوان مراکز مکمل گردشگری در ساحل مکران برای ورود گردشگران نوروزی معرفی شده‌اند.

مدیر کل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه گفته‌های خود از برگزاری نوروزگاه در طول سواحل دریای عمان خبر داد و بیان داشت: در نوروزگاه‌ها برنامه‌های متنوع و فرح‌بخشی برای استقبال از مسافران نوروزی اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد خدمات سفر امسال زودتر از سال‌های گذشته تشکیل و جلسات متعدد را برگزار کرد، اظهار داشت: تمام تلاشمان بر این است که با حداکثر ظرفیت بتوانیم خدمات خوبی در بحث هماهنگی بین مسیر به مسافران ارائه بدهیم.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اشاره به مهمترین چالش‌های پیش‌بینی شده برای نوروز ۱۴۰۲ و بیان توصیه‌های خاصی برای مردم و مسافران نوروزی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که داریم تغییرات ناگهانی هواست و احتمال بارندگی در نقاط مختلف کشور وجود دارد، به همین دلیل اسکان اضطراری را در نقاط مختلف کشور فراهم کردیم برای اینکه بتوانیم با سرعت کسانی که چادر زدند را به مناطق مختلفی از جمله سوله‌های ورزشی یا سالن‌هایی که در نظر گرفته شده هدایت کنیم و این از مهمترین تدابیری بوده که برای امسال درنظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار