۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی سفر‌های نوروزی به جزیره قشم/واگذاری میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور از پیش بینی افزایش حداقل ۲۵ درصدی سفر‌های نوروزی به جزیره قشم در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با توجه به رشد قابل توجه سفر به هرمزگان می‌توان گفت این منطقه در حال تبدیل شدن به مقصد اول گردشگری نوروز است.
کد خبر: ۹۵۳۹۳

پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی سفر‌های نوروزی به جزیره قشم/واگذاری میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان


سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به رشد ۶۰ درصدی سفر‌های داخلی به استان هرمزگان به ویژه جزیره قشم در دو ماه پایانی سال گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز سفر‌ها به قشم حداقل با رشد ۲۵ درصدی همراه باشد.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور، افزود: با توجه به رشد قابل توجه سفر به هرمزگان می‌توان گفت این منطقه در حال تبدیل‌شدن به مقصد اول گردشگری نوروز است.

به گفته وی، هم‌اکنون ضریب اشغال هتل‌های استان هرمزگان بیش از ۹۰ درصد اعلام شده است و این در حالی است که تعداد زیادی از گردشگران نیز در کمپ‌ها اقامت دارند.

وی با اشاره به اینکه  میز ملی گردشگری دریایی به این استان واگذار شده است، تصریح کرد: رشد گردشگری در استان هرمزگان به ویژه جزایر خلیج فارس عجیب و بی‌سابقه است.

مدیر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: انتظار می‌رود رشد گردشگری دریایی در استان هرمزگان همچنان ادامه داشته باشد که به دنبال آن بدون شک شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان و جزایر آن خواهیم بود.

فاطمی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان کرد: در نوروز امسال انواع بازی‌ها و ورزش‌های ساحلی به تور‌های گردشگری استان هرمزگان افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل پشِ رو و نگرانی ما در سفر‌های نوروزی به استان هرمزگان، احتمال ترافیک سنگین در بندر پهل برای سفر مسافران از طریق لندینگ‌کرافت‌ها به قشم است، بیان داشت: از مسافرانی که به استان هرمزگان سفر می‌کنند و قصد سفر به جزیره قشم را دارند، درخواست داریم وقتی می‌خواهند از بندرعباس به سمت بندر پهل حرکت کنند حتماً ترافیک را چک کنند و زمانی را درنظر بگیرند که امکان انتقال‌شان به جزیره قشم با سرعت مهیا شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی همکاری‌های خوبی را در تأمین لندینگ‌کرافت‌ها و خدمات دریایی برای قشم  داشته است که امیدواریم تمام این تلاش‌ها در نهایت منجر به سفر‌های دریایی لذت بخش و ایمن برای مسافران نوروزی شود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همچنین از آمادگی کامل کمیته اسکان هرمزگان جهت فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری مسافران در ایام نوروز خبر داد.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم، شهرداری و اداره‌کل بنادر و دریانوردی و سایر دستگاه‌ها باید به‌گونه‌ای عمل کنند که ترافیک و موارد خاصی که در تعطیلی‌های گذشته رخ می‌داد، روی ندهد که این امر از سوی ستاد مرکزی به ارگان‌های مذکور چندین بار تذکر داده شده است.

فاطمی ادامه داد: همچنین کنترل ورودی شهر بندرعباس جهت جلوگیری از تصادفات احتمالی با استقرار کمپ‌های ویژه با همکاری پلیس، هلال احمر و اورژانس از هم‌اکنون مورد توجه قرار گرفته است چرا‌که ۶۰ درصد حوادث جاده‌ای کشور در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار