۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷

برنامه ریزی روسیه برای ساخت ۲۶۰ فروند کشتی تجاری و مسافری

علی‌رغم بحران جنگی کارخانجات کشتی‌سازی روسیه برای ساخت ۲۶۰ فروند کشتی باری، مسافری که ۳۰ فروند آن‌ها فله‌بر بزرگ است، ۳۷۱ میلیارد روبل اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۳۸۱

برنامه ریزی روسیه برای ساخت ۲۶۰ فروند کشتی تجاری و مسافری

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت‌نیوز؛ بر اساس برنامه‌های تنظیم شده، یارد‌های کشتی‌سازی روسیه Krasnoye Sormovo و Okskaya Sudoverf در منطقه  Nizhny Novgorod برنامه ساخت ۲۶۰ کشتی باری و مسافری را در دست  دارند که  قرار است بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی ساخته شوند. از میان آن‌ها ۱۱۹ فروند کشتی باری، ۳۰ فروند فله‌بر، ۷۳ فروند کشتی مسافری، ۲۷ فروند کشتی ناوگان لایروبی و ۳۰ کشتی از این تعداد فله‌بر بزرگ و بقیه یدک کش و بارج خواهد بود.

 «میخائیل پرشین» معاون مجلس قانونگذاری روسیه با اشاره به اینکه یارد‌های کشتی‌سازی این کشور در مدت یک سال نسبت به ساخت و بازسازی کشتی‌ها اقدام کرده‌اند یاد‎آور شد: طرح نوسازی، توسعه و ساخت کشتی‌های غیر‌نظامی در سال گذشته به تصویب رسید و در این ارتباط علاوه بر ۲۳۱ میلیارد روبلی که برای ساخت این کشتی‌ها بر‌آورد شده ۱۰ میلیارد روبل از محل بودجه و ۱۳۰ میلیارد روبل از محل صندوق ثروت ملی برای کمک به ساخت کشتی‌ها پیش‌بینی شده است.

وی گفت: تأمین مالی تمامی این پروژه‌ها قبل از پایان ماه مارس ۲۰۲۳ میلادی نهایی خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است: «Krasnoye Sormovo» یکی از معتبرترین شرکت‌های کشتی‌سازی روسیه است که بخش اعظم این کشتی‌ها را خواهد ساخت.

به گفتۀ وی کشتی‌های حمل فله نیز مخصوص حمل غلات، چوب، ضایعات فلزی، زغال سنگ و کالا‌های خطرناک ساخته خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار