۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

امارات سیستم ذخیره‌سازی کانتینر را در بندر بوسان کره جنوبی پیاده می‌کند

در پی اجرا و بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از سیستم ذخیره سازی کانتینر با عنوان BOXBAY در بندر جبل علی، شرکت DP World امارات این سیستم را در ترمینال بندر بوسان کره‌جنوبی پیاده می‌کند.
کد خبر: ۹۵۳۶۷

امارات سیستم ذخیره‌سازی کانتینر را در ترمینال بندر بوسان کره جنوبی پیاده می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت DP World؛ این سیستم هوشمندِ ذخیره‌سازی، در یک فرایند هوشمند کانتینر‌ها را تا ارتفاع ۱۱ طبقه با اشغال کمترین فضا چیده، امکان جابه‌جایی، کارآیی، بهره‌وری و ایمنی را به حداکثر رسانده و هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد.

بر اساس این گزارش در سیستم BOXBAY، جرثقیل‌های اتوماتیک عملیات جابه‌جایی کانتینر از مخزن  ذخیره  به کامیون و بالعکس را انجام می‌دهند که این سیستم ذخیره سازی خودکار می‌تواند ۳۵۰ هزار حرکت غیر‌مولد را در یک‌سال حذف کرده و سرویس‌‎دهی کامیون را تا ۲۰ درصد بهبود بخشد.

سلطان احمد بن سلیم، مدیرعامل DP World امارات در مراسم امضای این قرارداد طی سخنانی گفت: اگر بخواهیم آینده تجارت کانتینری را به خوبی تصور کنیم باید این سیستم را با فنّاوری‌های جدید ارتقا دهیم، زیرا این یک سیستم ذخیره‌سازی خلاقانه برای افزایش تجارت جهانی در بندر جبل‌علی کارنامه خوبی از خود ارائه داده است؛ اینک برای اجرای یک پروژه  فراملی در ترمینال بوسان کره جنوبی  آماده است.
امارات سیستم ذخیره‌سازی کانتینر را در ترمینال بندر بوسان کره جنوبی پیاده می‌کند

وی گفت: این سیستم هوشمند با بازیابی اطلاعات مربوط به مشخصات کانتینر و  کالا همچنین اپراتور مربوطه  و حتی وضعیت تخلیه و بارگیری در هر زمان ممکن دسترسی مستقیم به کانتینر‌ها را امکانپذیر می‌سازد. زیرا کانتینر در یک فضایی قرار می‌گیرد که موانع دیگری برای خروج آن از مرکز ذخیره وجود ندارد.

به گفتۀ وی DP World قصد دارد با نصب پنل‌های خورشیدی نسبت به ذخیره سازی برق از سقف سیستم ذخیره سازی BOXBAY نهایت استفاده را انجام دهد.

شایان ذکر است DP World با همکاری گروه SMS آلمان در سال ۲۰۲۱ میلادی یک مرکز آزمایشی سیستم ذخیره کانتینر را در جبل‌علی راه اندازی کردند که تا پایان سال  ۲۰۲۲ میلادی در این منطقه ۱۹۰ هزار کانتینر در شرایط عملیاتی واقعی در یک فضای محدود و در حداقل زمان جابه‌جا شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار