۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات در سواحل بندرعباس

 دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات ساحلی در سه نقطه ساحل شهر بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۴۱

 

راه‌اندازی پایگاه‌های امداد و نجات در سواحل بندرعباس
به گزارش مانا، محمد محسنی گفت: با رسیدن ایام پیک سفر  در استان و با توجه به نا‌آشنایی مهمانان و‌ گردشگران از رفتار و جریان طبیعی آب دریا در سواحل و پهنه خاکی محدوده جز و مدی محلات ساحلی، راه‌اندازی پایگاه‌های امداد‌ و‌ نجات در سواحل بندرعباس ضروری است.

وی با اشاره به اینکه باید تمهیدات امدادی مجهز به قایق، تجهیزات، علائم هشدار دهنده در شب و روز و همچنین گشت‌های راهنما در سواحل بندرعباس مستقر شوند، ادامه داد: در همین راستا پایگاه‌های امداد و نجات برای جلوگیری از ورود گردشگران خارج از شعاع ایمن آب باید در سواحل بندرعباس مستقر شوند.

محسنی ادامه داد: این پایگاه‌ها می‌بایست با مشارکت سازمان و ارگان‌های دریایی پایه شامل سازمان بنادر و دریانوردی، شیلات، کشتی سازی، شرکت ملی نفتکش، جمعیت هلال احمر، هیئت غواصی ‌‌ورزش‌های آبی و با محوریت ‌مدیریت شهری شهرداری استقرار و مدیریت شوند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: این تصمیم بر اساس تأکید و دستور  رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر و استاندار هرمزگان مبنی بر ایجاد زیرساخت‌های خدماتی به ویژه در سواحل شهرهای ساحلی است که فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی آن را به عنوان یک اولویت در دستور کار اجرایی ستادهای شهرستانی خدمات سفر قرار دهند.

وی اظهار داشت: پایگاه‌های امداد و نجات ساحلی باید با حضور کارشناسان ایمنی، امداد و نجات و دریانوردان خبره، خدمات مطلوب ساحلی به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه کنند.

محسنی ادامه داد: در سال‌های گذشته شاهد غرق شدن تعدادی از مهمانان در سواحل شهر بندرعباس بودیم و بروز چنین حوادثی که کام میهمانان و ‌‌گردشگران را تلخ نماید قابل پذیرش نیست.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان تأکید کرد: تمام کمیته‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان با برنامه‌ریزی مدون تلاش کنند خدمات مطلوبی را به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار