۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه:

نخستین کاروان راهیان نور دریایی از بندر بوشهر به جزیره خارگ اعزام شد

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: نخستین کاروان راهیان نور دریایی از بندر بوشهر به جزیره مقاوم خارگ در خلیج‌فارس اعزام شدند.
کد خبر: ۹۵۳۳۰

نخستین کاروان راهیان نور دریایی از بندر بوشهر به جزیره خارگ اعزام شد


سردار رمضان زیراهی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، از آغاز یازدهمین دوره اعزام کاروان‌های راهیان نور دریایی به جزیره خارگ از بندر بوشهر خبر داد و اظهار داشت: اعزام کاروان راهیان نور دریایی به جزیره خارگ تا دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی مدت سفر کاروان راهیان نور دریایی خارگ را یک روزه دانست و بیان کرد: امسال برای اعزام سه هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۱۶ کاروان راهیان نور دریایی به جزیره خارگ برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه راهیان نور دریایی خارگ ۱۱ سال است که با همکاری سپاه و ستاد اردویی کشور در استان بوشهر برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: پارسال چهار هزار و ۶۰۰ نفر از نقاط مختلف کشور برای بازدید از جزیره مقاوم خارگ اعزام شدند.

زیراهی اضافه کرد: امسال نیز افزون بر اعزام کاروان‌های راهیان نور به جزیره خارگ گشت دریایی، برپایی نمایشگاه در بیمارستان زیرزمینی خارگ، تحویل بسته‌های فرهنگی، انتخاب راویان که در عملیات‌های مقابله به مثل در جنگ بودند و بازدید از نقاط دیدنی جزیره مقاومت از جمله برنامه‌های جانبی راهیان نور دریایی است.

وی عنوان کرد: استان بوشهر در دفاع مقدس در نبرد دریایی با دشمن در قالب اسکورت کشتی‌های تجاری و پدافند از جزایر، سواحل و عملیات مقابله رو در رو با دشمن حماسه‌های بزرگی خلق کرده است.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه اضافه کرد: نخستین برخورد با دشمن در منطقه خلیج فارس، نخستین ترابری عملیات دریایی و انواع نبرد‌های دریایی شامل رزم سطحی و نبرد مستقیم با آمریکا به وسیله رزمندگان نیروی دریایی سپاه انجام شد.

زیراهی گفت: در کارنامه دفاع مقدس و دفاع از دستاورد‌های انقلاب، ارزش‌های الهی مبتنی بر عزت دینی و هویت اسلامی بوشهر و بوشهری‌ها و رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه کارنامه درخشانی دارند.

وی بیان کرد: راهیان نور دریایی با هدف انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و آشنایی مردم با حماسه آفرینی‌های جوانان استان بوشهر در روز‌های جنگ برپا شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار