۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

رشد ۱۳۰ درصدی صادرات کود اوره از بندر امام

سرپرست معاونت امور بندری اداره کل بنارد و دریانوردی خوزستان گفت: بارگیری و ارسال محموله‌های صادراتی کود اوره به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن با ۱۳۰ درصد رشد بیشترین سهم را در گروه مواد شیمیایی و معدنی در ۱۱ ماه سال جاری به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۵۳۱۱
رشد ۱۳۰ درصدی صادرات کود اوره از بندر امام
به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، داوود چگنی اظهار داشت: به دنبال تلاش‌های مستمر کارگروه توسعه بازار، این معاونت با رویکرد جذب کالا‌های با ارزش افزوده بیشتر و تنوع بخشی به سبد کالا‌های وارداتی و صادراتی در مجتمع بندری امام خمینی، ایجاد جذابیت برای صاحبان کالا و اقتصادی نمودن فضای کسب و کار در این مجتمع بندری در دستور کار قرار گرفته است.  
وی با اشاره به اثربخشی تصمیمات اتخاذ شده خاطرنشان کرد: در این زمینه رشد قابل ملاحظه‌ای در زمینه تخلیه و بارگیری دیگر گروه‌های کالایی غیرنفتی از جمله MDF، مواد شیمیایی و معدنی و مصالح ساختمانی جمعاً با تناژی بالغ بر ۶ میلیون تُن محقق شده است.  
وی در ادامه افزود، ٢۴ میلیون تُن انواع کالا‌های غیرنفتی در ۱۱ ماهه سال جاری در پایانه‌های اختصاصی شامل انواع کالا‌های اساسی، کانتینری، مواد شیمیایی، معدنی و کالا‌های عمومی در مجتمع بندری امام خمینی تخلیه و بارگیری شده است.
به گزارش مانا، تاکنون حدود ۴۸ میلیون تُن کالا‌های غیرنفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شده است.
حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار