۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی:

تخفیف‌ در تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری در حال بازنگری است

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی، طرح مطالعاتی اصلاح ساختار تعرفه و راه اندازی سامانه تعرفه و سامانه یکپارچه صدور صورتحساب را از مهم‌ترین دستور کار‌های سال آینده اعلام کرد.
کد خبر: ۹۵۲۸۷

تخفیف‌ در تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری در حال بازنگری است

به گزارش مانا، خسرو سرایی در حاشیه برگزاری نوزدهمین همایش کارشناسی تعرفه در بندرشهید رجایی اظهارکرد: اجرای طرح مطالعاتی اصلاح ساختار تعرفه تأثیر بسیار زیادی در راستای اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک، شفاف‌سازی و رضایت‌مندی مشتریان و ذی‌نفعان خواهد داشت.

وی ادامه داد: تخفیفات اعطایی در تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری با هدف اثربخش بودن و هماهنگی بیشتر رویکردهای تعرفه‌ای با سیاست‌های کلی کشور در حال بازنگری است و یکی از دغدغه‌های اصلی در این کار بهره‌مند شدن مصرف کننده نهایی از تخفیفات می‌باشد.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌ها سازمان بنادر و دریانوردی اظهارکرد: آنچه که در قانون تسریع به سازمان بنادر تکلیف شده، تعرفه‌گذاری اثر در راستای تسهیل ورود و خروج شناورها و کالا و کانتینر به بنادر کشور است.

سرایی در این باره بیان کرد: افزایش بهره‌وری و اثربخشی از تجهیزات و تأسیسات بندری و دریایی و جذب بیشتر کشتی، کالا و کانتینر و کمک به بهبودی شرایط اقتصادی فعالیت‌های دریایی و بندری برای جذب سرمایه‌گذاری و بهبود کیفیت خدمات با ابزار نظام تعرفه‌ای از مهم‌ترین موارد در حال پیگیری است.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین همایش کارشناسی تعرفه در بندرشهید رجایی گفت: با توجه به اجرای طرح اصلاح ساختار تعرفه‌ها در راستای ساده بودن ساختار، مصفانه بودن تعرفه‌ها، توجه به منافع اقتصادی ملی نحوه پیاده‌سازی و ممیزی این موارد با توجه به حضور کارشناسان و دست اندکاران اجرای تعرفه در بنادر کشور به بحث و نظر گذاشته شد.

بر اساس این گزارش، با توجه به اهمیت تعرفه خدمات دریایی و بندری در زنجیرۀ حمل‌و‌نقل و لجستیک در خدمات بندری و دریایی و در راستای تشریح تغییرات اعمال شده در کتابچه تعرفه‌های سال آینده با حضور مدیران، کارشناسان و دست اندکاران اجرای تعرفه های مصوب خدمات بندری و دریایی در بنادر کشور، نوزدهمین همایش دو روزه کارشناسی تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار