۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
با حضور وزیر راه و شهرسازی:

بهره‌برداری و اجرای ۲ طرح بندری در بوشهر و گناوه آغاز شد

همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر روز جمعه در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر بهره‌برداری و عملیات اجرایی فاز نخست طرح توسعه بندر گناوه آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۲۵۹

بهره‌برداری و اجرای ۲ طرح بندری در بوشهر و گناوه آغاز شد


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در آیین افتتاح و آغاز اجرای طرح‌های بندری در بوشهر و گناوه اظهار کرد: بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال و با استاندارد‌های روز دنیا احداث شده است.

محمد شکیبی نسب ادامه داد: شناور‌های هدف پهلوگیری در پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر با طول ۱۵۰ و عمق ۷ متر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: بخش تعمیر اساسی سالن پایانه یاد شده نیز اکنون یا سرعت و شتاب خوبی در دست احداث است که پیش‌بینی شده تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: هدف اصلی از احداث این پایانه بین المللی مسافربری دریایی رونق و توسعه گردشگری دریایی است.

شکیبی‌نسب عنوان کرد: طرح توسعه بندر گناوه با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در سه فاز پیش بینی شده است که فاز نخست در مدت ۳۶ ماه اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح شامل احداث موج شکن، دایک حفاظتی، احداث دیوار پیرامونی، عملیات لایروبی حوضچه تا عمق منفی پنج متر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: احداث موج شکن، دایک حفاظتی و دیواره پیرامونی در طرح جامع توسعه بندر گناوه به ترتیب به طول دو هزار و ۳۸ مترمربع، یک‌هزار و ۱۲۰ مترمربع، یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع و حجم لایروبی آن نیز ۹۸۰ هزار مترمکعب برآورد شده است.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی این پروژه نقش آفرینی بیشتر بندر گناوه در عرصه تجارت بین المللی و بهبود وضعیت معیشت و رفاه بندرنشینان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار