۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

مسافران از قایق‌های فاقد هویت و غیرمجاز استفاده نکنند/ ۱۵۵۰ شماره تماس گزارش سوانح دریایی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه بازرسی مستمر فنی و ایمنی از شناور‌های مسافری و تفریحی در بنادر و پایانه‌های مسافری کشور در دستورکار قرار دارد، گفت: بازرسی‌های متمرکز از سه نوع شناور تفریحی، مسافری و لندینگ کرافت، در نوروز ۱۴۰۲ مدنظر قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۵۲۳۶

مسافران از قایق‌های فاقد هویت و غیرمجاز استفاده نکنند/ ۱۵۵۰ شماره تماس گزارش سوانح دریایی

به گزارش مانا، مهدی فرمهینی فراهانی ، با اشاره به تشکیل کمیته حمل‌ونقل دریایی ستاد تسهیل و تأمین ایمنی سفرهای دریایی، اظهار داشت: ستاد مربوطه با حضور سازمان‌ها و ارگان‌های عضو این ستاد به منظور هماهنگی هرچه بیشتر و بهتر در راستای اجرای وظایف مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بازرسی مستمر فنی و ایمنی از شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر و پایانه‌های مسافری کشور در دستورکار قرار دارد و به همین منظور با شناورهای غیرایمن برخورد خواهد شد.

پیک سفرهای دریایی در هفته اول نوروز ۱۴۰۲
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح سفرهای دریایی نوروز حدوداً سه هفته به طول می‌انجامد و پیش بینی می‌شود با توجه به همزمانی با ماه مبارک‌رمضان هفته اول با استقبال مسافران دریایی همراه باشیم.

فراهانی با اشاره به اینکه بازرسی‌های متمرکز از سه نوع شناور تفریحی،‌ مسافری و لندینگ کرافت در دستورکار قرار دارد،‌ تصریح کرد: شناورهای مربوطه در بخش‌های مختلف تعریف شده فنی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

ضرورت استفاد ه از اسکله‌ها و مبادی مجاز مسافری دریایی

وی ادامه داد: بهسازی و نوسازی پایانه‌ها و اسکله‌های مسافری، گردشگری و تفریحی در دستورکار قرار دارد تا کیفیت خدمات ارائه شده در خور شان مردم ایران و مسافران نوروزی باشد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه از تمامی هموطنان و مسافران دریایی نوروز تقاضا می‌کنیم از اسکله‌ها و مبادی مجاز مسافری و دریایی به منظور انجام سفرهای دریایی استفاده کنند، اظهار داشت: مسافران دریایی نوروز صرفاً از طریق مبادی مجاز و رسمی که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام می‌شود مبادرت به انجام سفرهای دریایی کنند.

استفاده از توان نیروهای نظامی و انتظامی در برخورد با متخلفان

فراهانی افزود: متاسفانه افراد سودجو اقدام به فعالیت‌های تخلف آمیز در مقوله سفرهای تفریحی می‌کنند و ضروری است که مسافران دریایی از مبادی مجاز استفاده کنند تا در صورت وقوع سانحه با واکنش سریع نیروهای امداد و نجات سازمان بنادر و دریانوردی بتوان از بروز اتفاقات تلخ جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به طور حتم در برخورد با افراد متخلف و سودجو از توان نیروهای نظامی و انتظامی بهره خواهد برد، گفت: مسافران دریایی به هیچ وجه نباید از قایق‌های فاقد هویت و کاربری تفریحی و گردشگری استفاده کنند.

شماره تماس برای گزارش سوانح دریایی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: شماره تلفن اضطراری ١۵۵٠ مربوط به مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در استان‌های ساحلی کشور تعریف شده است و مردم می‌توانند در صورت بروز سانحه دریایی با همکاری پرسنل حفاظت و ایمنی شناورها شرایط را برای واکنش سریع مهیا کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار