۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

کشتی چینی در سواحل روسیه غرق شد

منابع رسانه‌ای خبر دادند که یک کشتی باربری حامل پرچم چین، در تنگه «تارتار» واقع در سواحل جزیره ساخالین روسیه غرق شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۹

کشتی چینی در سواحل روسیه غرق شد

به گزارش گزارش مانا، در شرایطی که اتهام‌زنی‌های غربی‌ها به چین درباره احتمال کمک نظامی به روسیه در جنگ اوکراین شدت گرفته، غرق شدن روز چهارشنبه (امروز) یک کشتی باربری چینی خبرساز شده است.

رسانه‌های روسیه از قبیل خبرگزاری «تاس» خبر دادند، یک کشتی باربری که با پرچم چین در حال طی مسیر در تنگه تارتار در ساحل جزیره ساخالین بود، دچار حادثه شد.

به گفته سرویس مطبوعاتی «آژانس فدرال حمل و نقل دریایی و رودخانه‌ای» روسیه، یک کشتی باری با پرچم چین در تنگه تارتار در سواحل جزیره ساخالین روسیه غرق شد.

به گفته مقام‌های روسیه، این حادثه تلفات جانی نداشت و ۲۱ خدمه این کشتی توانستند روی یخ خود را نگه داشته و و سپس سوار یک کشتی دیگر که در محل حضور داشت، شده و خود را نجات دهند.

گفته می‌شود سرنشینان این کشتی باربری، شهروند جمهوری خلق چین هستند و همه سالم هستند.

تنگه تارتار، گذرگاه واقع در شمال غربی اقیانوس آرام و جنوب شرقی روسیه است که حد فاصل جزیره ساخالین با خاک روسیه است. این تنگه دریای ژاپن را به دریای اختسک روسیه متصل می‌کند.

کشتی باربری چینی در جزیره‌ای که بین ژاپن و روسیه بر سر تملک آن مناقشه وجود دارد، غرق شده است. اتحاد جماهیر شوروی پس از پایان جنگ جهانی دوم بر ساخالین مسلط شد و ساکنان ژاپنی آن را اخراج کرد. از آن زمان، این جزیره در کنترل روس‌ها قرار دارد.

استان ساخالین یکی از واحدهای فدرالی روسیه است. این استان از جزیره‌های ساخالین و کوریل تشکیل شده و در (جنوب) شرق روسیه واقع است. مالکیت چهار جزیره در شبه جزیره کوریل در بخش جنوبی استان ساخالین مورد ادعای ژاپن است.
کشتی چینی در سواحل روسیه غرق شد

غرق شدن کشتی باربری چینی در ساخالین در شرایطی حادث شده که اتهام‌زنی‌های آمریکا و متحدان غربی آن به چین درباره احتمال کمک نظامی به روسیه در جنگ اوکراین شدت گرفته است؛ موضوعی که مقام‌های چین بارها آن را رد کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار