۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

حفظ جان مردم، مهم‌ترین وظیفه در سفر‌های دریایی است

علی‌اکبر صفایی گفت: هموطنان صرفاً از بنادر و شناور‌های مجاز و تحت نظارت سازمان بنادر و دریانوردی برای سفر دریایی خود استفاده و از انجام مسافرت در اسکله‌ها و به وسیله شناور‌های غیرمجاز خودداری کنند.
کد خبر: ۹۵۲۱۰

حفظ جان مردم، مهم‌ترین وظیفه در سفر‌های دریایی است

به گزارش مانا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست ستاد تسهیل و تأمین ایمنی سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲، اظهار داشت: دو وظیفه محوری و مهم سازمان بنادر در مسافرت‌های دریایی، تأمین ایمنی در ترددهای دریایی و ارائه خدمات به مسافران در پایانه‌های مسافری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حفظ جان افراد در ترددهای دریایی، به ویژه در ایام نوروز، مهم‌ترین اصل است، تصریح کرد: ایمنی و حفاظت جان مردم در اسکله‌ها و در فرآیند حمل‌ونقل و جابه‌جایی مسافران در سواحل و جزایر تفریحی و مسافری، اصلاً شوخی‌بردار نیست و باید با بالاترین دقت انجام شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل کمیتۀ حمل‌و‌نقل دریایی نوروزی ذیل وزارت راه و شهرسازی در این سازمان، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی ذی‌ربط با تسهیل و ارائه خدمات سفرهای دریایی باید با هماهنگی سازمان در طرح نوروزی مشارکت داشته باشند.

صفایی با بیان اینکه ستاد سفرهای دریایی نوروزی، باید تکالیف سایر دستگاه‌های ذی‌مدخل در سفرهای دریایی را به آنها اعلام و ابلاغ کند، تأکید کرد: مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی، شناورهای مسافری باید به لحاظ ایمنی و آراستگی مورد بازرسی و کنترل بندر قرار گیرد.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج بنادر، موکب‌های مناسبی برای پذیرایی از مردم با هنگام افطاری، در بنادر مبدأ و جزایر مقصد تدارک دیده شود.

مدیرعامل سازمان بنادر با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی به‌موقع مردم و مسافران از وضعیت جوی در ایام تعطیلات عید، افزود: لازم است با تمهیدات مناسب، مسافران و گردشگران دریایی را از وضعیت هواشناسی دریایی، قبل از عزیمت به سفر با خبر سازیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بر اجتناب هموطنان از سفر با شناورهای غیر‌ایمن و از اماکن غیر‌مجاز تأکید کرد و اظهار داشت: تعطیلی بنادر و اجتناب از ارائه خدمت در شرایط نامساعد جوی، صرفاً برای ارتقا سطح ایمنی سفر و سلامت جان مسافران است، لذا هموطنان به هیچ عنوان در زمان وزش شدید باد متلاطم دریا با پذیرش پیشنهاد افراد سودجو و استفاده از شناورهای غیر‌مجاز سلامت خود و همراهان را دستخوش منفعت طلبی افراد خاطی قرار نداده و حلاوت و شیرینی سفر دریایی را به کام خود و همراهان تلخ نکنند.

شماره تلفن ١‌۵۵‌٠ برای هرگونه سانحه دریایی

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست همچنین بر اطلاع رسانی شماره تلفن اضطراری ١۵۵٠ مرکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری مسافران با پرسنل حفاظت و ایمنی شناورها تأکید شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار