۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

پیش بینی سونامی سفر‌های نوروزی در جزایر و سواحل خلیج فارس

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از پیش بینی سونامی سفر‌های نوروزی در جزایر و سواحل خلیج فارس خبر داد و گفت: انتظار داریم بیش از دو میلیون نفر در ایام نوروز به استان هرمزگان سفر کنند.
کد خبر: ۹۵۲۰۶

پیش بینی سونامی سفر‌های نوروزی در جزایر و سواحل خلیج فارس

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه نوروز امسال اولین سالی است که بیماری کرونا را پشت سر گذاشته و شاهد سفر‌های نوروزی در سراسر کشور خواهیم بود، گفت: در همین راستا تدارکات لازم جهت استقبال از گردشگران نوروزی به طور کامل در تمام زمینه‌ها و در قالب کمیته‌های مختلف خدمات سفر‌های نوروزی مهیا شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از پیش‌بینی سونامی سفر‌های نوروزی در جزایر و سواحل خلیج فارس خبر داد و گفت: انتظار داریم بیش از دو میلیون نفر در ایام نوروز به استان هرمزگان سفر کنند.

وی بیان داشت: زیرساخت‌های مناسب جهت انجام سفر‌های دریایی به جزایر استان نیز در ایام نوروز از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان نیز فراهم شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان از افزایش ایمنی خدمات سفر‌های دریایی در ایام نوروز خبر داد و گفت: برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده که بهترین خدمات در سطح استاندارد‌های لازم به گردشگران نوروزی طی سفر‌های دریایی به جزایر ارائه شود.

وی همچنین از همکاری‌های تنگاتنگ با سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم جهت ایجاد تسهیلات و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای سفر‌های نوروزی خبر داد و اذعان داشت: سازمان مناطق آزاد کیش و قشم نیز نقش بسیار مهمی را در مدیریت سفر‌های نوروزی ایفا خواهند کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، بیان داشت: استان هرمزگان علاوه بر جذابیت سواحل و جزایر، خوریات بسیار زیبایی دارد که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

محسنی، جنگل‌های دریایی حرا را یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری خلیج فارس عنوان کرد و گفت: در ایام نوروز گردشگران زیادی از این جنگل‌های دریایی با رعایت موازین زیست محیطی دیدن می‌کنند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد گردشگران ورودی به استان هرمزگان به سواحل و جزایر استان سفر می‌کنند، گفت: شرایط آب و هوایی بسیار مناسب هرمزگان در ایام نوروز و وجود سواحل بی‌نظیر باعث می‌شود که عمده گردشگران سفر به استان هرمزگان را در ایام نوروز در برنامه سفر خانواده خود قرار دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار