۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

برنامه ریزی برای افزایش دو میلیون نفری گردشگر به مناطق آزاد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد گردشگری مناطق آزاد اعلام کرد: یکی از برنامه‌های آینده ما در این حوزه افزایش دو میلیون نفری گردشگر به ظرفیت فعلی در این مناطق است.
کد خبر: ۹۵۲۰۴

برنامه ریزی برای افزایش دو میلیون نفری گردشگر به مناطق آزاد

به گزارش مانا، حجت‌الله عبدالملکی در آیین امضای تفاهم‌نامۀ همکاری بین دبیرخانۀ شورایعالی مناطق آزاد تجاری‌ ـ صنعتی و ویژۀ اقتصادی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، افزود: به این منظور علاوه بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری مناطق آزاد قرار است اعتبار و تسهیلاتی فراهم کنیم که همه اقشار بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند و تفاهم نامه امروز نیز در همین راستا است .

وی گفت: وقتی گردشگر به مناطق آزاد سفر کند علاوه بر تفریح و پرکردن اوقات فراغت همچنین با فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در این مناطق نیز آشنا خواهد شد، زیرا هم اکنون کارهای بزرگی در حوزه عمرانی و اقتصادی در این مناطق در حال انجام است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه "سفر‌کارت" طراحی خواهد شد که قابلیت‌های ویژه مانند تخفیف در استفاده از امکانات در مناطق آزاد اعمال شود .

عبدالملکی، ارائه تسهیلات به گردشگران را در راستای سیاست مردمی کردن مناطق آزاد توصیف کرد و گفت: یکی از سیاست‌های دبیرخانه آن است که منافع مناطق آزاد به همه مردم ایران برسد.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه وسعت مناطق آزاد ۷۴۰ هزار هکتار است و ۷۰ درصد کل ترانزیت دریایی از طریق مناطق آزاد انجام می شود، افزود: توسعه گردشگری در چارچوب مردمی سازی بسیار مهم است و حتماً پیگیری خواهد شد .

ارائۀ مشاوره و خدمات مربوط به دریافت انواع تسهیلات قرض‌الحسنه توسط کسب‌وکار‌های فعال در حوزۀ گردشگری و مسافرتی در مناطق آزاد و طراحی و صدور انواع کارت‌های بانکی و سفرکارت بانکی مورد نیاز سازمان‌ها از جمله موارد تفاهم شده بین مناطق آزاد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار