۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومانی در پرورش تیلاپیا

رئیس سازمان شیلات ایران از سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومانی جهت پرورش گونه تیلاپیا در استخر‌های پرورشی کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۹۳

سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومانی در پرورش تیلاپیا

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس مدل پرورشی که از سوی مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برای پرورش ماهی تیلاپیا بدون آسیب به محیط زیست اعلام شده، به زودی شاهد افزایش چشمگیر تولید این گونه در کشور خواهیم بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران عنوان کرد: امسال ۱۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری به منظور تولید ماهی تیلاپیا در استخر‌های پرورشی صورت گرفته است.

وی تولید تیلاپیا را هزار تُن اعلام کرد و بیان داشت: انتظار می‌رود طی سال‌های آینده شاهد افزایش چند برابری این محصول شیلاتی محبوب باشیم، ضمن آنکه نگرانی حفاظان محیط زیست را نیز برطرف کرده‌ایم.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تفاهم نامه‌ای بین معاونت اجرایی ریاست جمهوری، استاندار یزد و سازمان شیلات ایران جهت توسعه تولید تیلاپیا نیز منقعد شده است.

حسینی اذعان داشت: با افزایش تولید این محصول می‌توانیم با برطرف کردن نیاز کشور، واردات این محصول به کشور را کاهش دهیم.

به گفته وی، بنا بر آخرین آمار ارائه شده در سال ۹۷، واردات تیلاپیا در آن زمان سالانه ۱۱ هزار تُن بوده و این در حالی است که طی ۱۰ ماهه امسال تنها ۳۶۰ تُن واردات تیلاپیا گزارش شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: پیشنهاد کاهش واردات محصولات شیلاتی در راستای افزایش تولید داخلی همواره از طریق سازمان شیلات ایران در مجموعه دولت پیگیری می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار