۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

تولید سالانه ۱۶۰ هزار تُن میگو طی برنامه هفتم توسعه

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران از انجام برنامه ریزی جهت تولید سالانه ۱۶۰ تُن میگو، ۵۰۰ هزار تُن انواع آبزیان از طریق پرورش در دریا و صید سالانه ۸۵۰ هزار تُن طی برنامه هفتم توسعه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۹۲

تولید سالانه ۱۶۰ هزار تُن میگو طی برنامه هفتم توسعه


سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا سیاست اصلی سازمان شیلات ایران را طی برنامه هفتم توسعه، افزایش بهره وری در زمینه تولید و صید و صیادی عنوان کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از انجام برنامه ریزی جهت تولید سالانه ۱۶۰ تُن میگو، ۵۰۰ هزار تُن انواع آبزیان از طریق پرورش در دریا و صید سالانه ۸۵۰ هزار تُن طی برنامه هفتم توسعه خبر داد.

وی اذعان داشت: به منظور تحقق اهداف تعیین شده در زمینه تولید آبزیان، سیاست سازمان شیلات همواره بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی متمرکز بوده است و طی برنامه هفتم توسعه‌ای حمایت روز افزون و بیشتر نیز خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، هر ساله به عنوان تسهیلات ارزان قیمت سرمایه در گردش، وام‌هایی را در اختیار پرورش‌دهندگان بخش خصوصی قرار می‌دهد.

حسینی بیان داشت: امسال ۱۲۶ میلیارد تومان با سود ۱۵ درصد در قالب تسهیلات بانکی در اختیار پرورش دهندگان بخش خصوصی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه صید و صیادی و افزایش بهره وری از ذخایر آبزیان دریا‌های جنوب و شمال کشور همگام با حفظ ذخایر، برنامه‌های کلانی از سوی سازمان شیلات تدوین شده است، گفت: از سوی دیگر وجود ۷۰ بندر صیادی با ۱۲۰ اسکله تخلیه آبزیان و ۳۷ اسکله مردمی به عنوان نقطه تلاقی خشکی و دریا، ظرفیت مناسبی برای توسعه صنعت شیلات محسوب می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: رفتن به سمت بهره برداری از ذخایر برداشت نشده یا کمتر برداشت شده از جمله ظرفیت‌های مغفول صید و صیادی کشور طی سال‌های گذشته بوده که امروزه مورد توجه سازمان شیلات ایران جهت تحقق اهداف تعیین شده در برنامه هفتم توسعه قرار گرفته است.

رئیس سازمان شیلات ایران به افزایش بودجه سازمان شیلات در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم با افزایش بودجه بتوانیم اقدامات مؤثرتری را در زمینه بهره وری تولید و صیادی به سرانجام برسانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار