۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

افزایش ۲۷ درصدی صادرات آبزیان طی سال جاری

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه تا پایان ۹ ماهه امسال صادرات آبزیان به لحاظ ارزشی با ۶۷ درصد رشد و از نظر وزنی با ۲۷ درصد رشد همراه بوده است از رشد سه و نیم برابری صادرات محصولات شیلاتی به کشور روسیه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۹۰

افزایش ۲۷ درصدی صادرات آبزیان طی سال جاری

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به افزایش صادرات محصولات شیلاتی طی سال جاری گفت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده تا پایان ۹ ماهه امسال صادرات آبزیان به لحاظ ارزشی با ۶۷ درصد رشد و از نظر وزنی با ۲۷ درصد رشد همراه بوده است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: سال گذشته ۱۶۶ هزار تُن انواع محصولات شیلاتی به ارزش ۵۲۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که حاکی از اقبال بازار‌های جهانی از محصولات شیلاتی ایرانی است.

وی با اشاره به رشد قابل توجه صادرات محصولات شیلاتی و خودکفا شدن صادرکنندگان در این زمینه گفت: اگر زمانی با واسطه محصولات مان را به فروش می‌رساندیم الان شرایط به گونه‌ای شده که به طور مستقیم امکان صادرات محصولات شیلاتی خود به روسیه و چین را داریم.

وی با اشاره به اینکه محصولات صادراتی باید از استاندارد‌های روز دنیا برخوردار باشند، گفت: به همین منظور قرار دادن محصولات شیلاتی در تراز ظرفیت‌های بین‌المللی و هدفمند کردن زنجیره صادرات در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار دارد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، کشور‌های هدف صادرات را کشور‌های اروپایی، کشور‌های همسایه و کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس عنوان کرد و گفت: عمده خاویار کشور به مقصد اروپا صادر و صادرات میگو نیز به روسیه، سایر کشور‌های اروپایی، چین و کشور‌های جنوب شرق آسیا انجام می‌شود.

حسینی همچنین از صادرات ماهیان سردآبی به روسیه و  کشور‌های حاشیه خلیج فارس  و کشور‌های همسایه شامل عراق، افغانستان و قزاقستان خبر داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به رشد چشمگیر صادرات محصولات شیلاتی به کشور روسیه از افزایش سه و نیم برابری صادرات به این کشور خبر داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار