۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

شیوه‌های سنتی و لطمه جدی به مدیریت زمان حمل‌ونقل کالا

مد‌یران، اپراتورها، مالکان و کارشناسان بندری ۸۰ درصد زمان خود را  برای  حل فرآیند  عملیات حمل کالا  به شیوه سنتی و با فنّاوری پایین صرف‌ می کنند که این فعالیت‌ها‌ی معروف به زمان از دست رفته، لطمه جدی به مدیریت زمان در حمل‌ونقل کانتینری وارد می‌کند.
کد خبر: ۹۵۱۷۵

استفاده از شیوه‌های سنتی و لطمه جدی به مدیریت زمان حمل‌ونقل کالا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز، «کریستین رولوف» مدیرعامل Container xChange با اشاره به اینکه فرآیند‌های حمل و جابه‌جایی کالا در حمل‌و‌نقل دریایی در بخش کانتینری با ماهیت پایین فنّاوری روبه‌رو است، گفت: به همین جهت آن‌ها زمان زیادی را برای برطرف کردن مشکلات و حل و‌فصل فرآیند‌ها  از دست می‌دهند.

وی گفت: عملیاتی مانند رزرو اپراتور حامل، انتخاب حمل‌و‌نقل بین‌وجهی از طریق جاده یا راه آهن، تنظیم قرارداد‌های اجاره کانتینر، اطمینان از آماده بودن جعبه‌های کانتینر برای تحویل به موقع از انبار، دریافت کانتینر‌ها از انبار برای حمل، اطمینان از در دسترس بودن شماره کانتینر و تطبیق آن با شماره رزرو، دنبال کردن کانتینر در سفر از طریق زنجیرۀ تأمین و اطمینان از بازگرداندن آن به جای مناسب بدون آسیب دیدگی همگی باعث می‌شود ۸۰ درصد از زمان صرف این کار‌ها شود.

به گفتۀ وی همه این موارد به علت انجام فرآیند‌ها به شیوۀ سنتی و کمبود فنّاوری‌های موجود است که این کار فرصت‌های زیادی را برای  بروز خطا به وجود می‌آورد. در حالی‌که در صورت استفاده از فنّاوری‌های جدید بدون شک زمان لازم  تلف شده برای انجام مقدمات سفر از ۸۰ درصد به کمتر از ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گفته وی  نظر‌سنجی Container xChange  و دانشکده بازرگانی کپنهاگ نشان می‌دهد در حمل‌و‌نقل دریایی در بیش از ۷۰ در‌صد شرکت‌های حمل ونقلی جهانی هنوز از ایمیل و تماس‌های تلفنی برای دریافت قیمت و به روز‌رسانی برنامه‌های حمل‌و‌نقل استفاده می‌شود. این کار نیز حلقه مفقودۀ مدیریت زمان در حمل‌ونقل دریایی است. در حالی‌که فنّاوری‌های جایگزین برای کمک به حل این موضوعات وجود دارد تا کار‌ها در اسرع وقت به سرانجام برسد.

به گفتۀ وی در بسیاری کشور‌ها ابتدایی‌ترین فرآیند‌ها نیز بدون استفاده از فنّاوری‌های دیجیتال صورت می‌گیرد که باعث صرف زمان زیادی می‌شود، در صورتیکه در بخشی از این فرآیند‌ها از فناوری‌های دیجیتالی استفاده شود، بهره وری  در زمان بیشتر خواهد شد.

وی گفت: تلاش سازمان‌های موازی به منظور سر و سامان دادن به فرآیند‌ها‌ی حمل کالا بر این است که استاندارد سازی در انجام فرآیند‌ها صورت گیرد.

وی از جمله موانعی را که در این ارتباط وجود دارد مقاومت در برابر پذیرش فنّاوری‌های جدید در بخش لجستیک کانتینر دانست و گفت: در صورتیکه بخش اعظمی از این فرآیند‌ها با استفاده از فنّاوری صورت گیرد بیشترین صرفه جویی در زمان هدر رفته را شاهد خواهیم بود.

در این ارتباط اگر مالکان، اپراتورها، کارکنان بندری و کارشناسان توجیه شوند و انجام عملیات حمل‌و‌نقل توأم با فنّاوری‌های جدید را مورد آزمایش و امتحان قرار دهند، نتیجۀ روشن‌تری خواهند گرفت و زمان از دست رفته به خوبی مدیریت خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار