۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
فرمانده مرزبانی استان بوشهر خبر داد:

توقیف ۳ شناور و کشف ۲۰۰ میلیارد ریال قاچاق در بنادر بوشهر

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از اجرای طرح رعد ۱۰ در استان و کشف بیش از ۲۰۰ میلیارد کالای قاچاق از سه شناور باری در شهرستان کنگان و بندر دیر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۶۸

توقیف ۳ شناور و کشف ۲۰۰ میلیارد ریال قاچاق در بنادر بوشهر

سرهنگ ستاد یدالله شرفی در گفت‌وگویی با خبرنگار مانا در بوشهر از تشدید مقابله با کالای قاچاق در استان خبر داد و اظهار داشت: در راستای تشدید مبارزه با کالای قاچاق طرح رعد ۱۰ در استان بوشهر به مرحله اجرا درآمد.

وی از اشراف اطلاعاتی نیرو‌های مرزبانی استان بوشهر در نوار ساحلی و مرز دریایی استان خبر داد و بیان کرد: در اجرای طرح رعد ۱۰ دریابانان شهرستان کنگان و بندر دیر با اشراف اطلاعاتی از اقدام قاچاقچیان مبنی بر حمل کالای قاچاق در شناور‌ها و احتمال تخلیه غیر مجاز، بلافاصله بررسی ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 فرمانده مرزبانی استان بوشهر ادامه داد: مأموران دریابانی در دیر و کنگان در اقدامی به موقع موفق به توقیف سه فروند شناور تجاری شدند.

 شرفی افزود: در بررسی از شناور‌های توقیفی، تعداد ۲۱۰۰ ثوب انواع پوشاک، ۱۵ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی، بیش از هشت هزار عدد لوازم آرایشی، بیش از ۱۹ هزار عدد لوازم جانبی موبایل، ۱۰ دستگاه کولر اسپلیت، هفت هزار تجهیزات و لوازم آشپزخانه، دو هزار و ۷۵۰ متر پارچه، ۴۲۰ تخته پتو و صد‌ها اقلام دیگر کشف شد.

وی اضافه کرد: برآورد میزان کشفیات کالای موجود برابر نظریه کارشناسان جمعاً به ارزش تقریبی ۲۰۳ میلیارد ریال است.

سرهنگ شرفی خاطرنشان کرد: دریابانان با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر نوار ساحلی و دریایی استان و کنترل دقیق شناور‌های تجاری و صیادی از ورود هرگونه کالای قاچاق جلوگیری و عرصه را بر قاچاقچیان، مجرمین و افراد سودجو تنگ می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار