۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

کره جنوبی پیشگام در ساخت کشتی با انرژی هسته‌ای

۹ مؤسسه تحقیقاتی کره جنوبی طی مراسمی اعلام کردند توسعه و ساخت کشتی‌هایی با نیروی انرژی هسته‌ای (SMR) در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۵۱۴۲

کره جنوبی پیشگام در ساخت کشتی با انرژی هسته‌ای

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت marinelink؛ شرکت‌های KAERI، Gyeongsangbuk-do، Gyeongju-si، مؤسسه تحقیقاتی کره (KRISO)، شرکت ثبت کره (KR)، شرکت حمل و نقل H-Line، Ltd. HMM Co. , Ltd. شرکت کشتیرانی Wooyang, Ltd. , Sinokor Merchant Marine Co. , Ltd در هفته گذشته یک یادداشت تفاهم به منظور توسعه و استفاده از راکتور‌های کوچک مدولار (SMR) در صنعت کشتیرانی به منظور افزایش رقابت در صنایع دریایی امضا کردند.

بر اساس این گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راکتور‌های کوچک مدورال (SMR) را به عنوان راکتور‌های هسته‌ای پیشرفته توصیف می‌کند که ظرفیت تولید ۳۰۰ مگا‌وات انرژی در هر واحد را دارند.

دکتر «جوهان گیو» مدیر‌عامل مؤسسه تحقیقات انرژی اتمی کره KAERI در این زمینه گفت: بر خلاف موتور‌های دیزلی، انرژی هسته‌ای یک منبع انرژی دوستدار محیط زیست است که کربن هم منتشر نمی‌کند.

وی افزود: از نظر تئوری مهم نیست این فنّاوری چقدر خوب باشد، اما اگر نتوان از آن در زندگی روزمره استفاده کرد، معنایی ندارد.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از توافق به دست آمده تاکید کرد: با همکاری صنعت دریایی می‌توانیم یک گام به تحقق سیستم‌های هسته‌ای پیشرفته نزدیکتر شویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار