۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

عاملان انتقال سوخت قاچاق در تنگه هرمز نقره‌داغ شدند

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم از محکومیت و جریمه نقدی ۳۵۴ میلیارد ریالی برای عاملان انتقال سوخت قاچاق توسط یک فروند لنج باری در آب‌های حوالی تنگه هرمز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۳۹

عاملان انتقال سوخت قاچاق در تنگه هرمز نقره‌داغ شدند


به گزارش مانا،  وحید ترکاشوند، اظهار کرد: یک فروند لنج باری که در حوالی تنگه هرمز در حال حرکت بود، توسط ناو تیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه (ندسا) شهرستان مرزی قشم به ظن قاچاق توقیف و پس از بازرسی مشخص شد حامل ۲۷۱ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به همراه پمپ و شلنگ های مخصوص انتقال سوخت است.

وی ادامه داد: پس از توقیف این لنج باری از سوی رزمندگان ناو تیپ ۱۱۲ ذوالفقار پرونده تخلف آن به همراه سه خدمه (یک نفر ناخدا و دو نفر مشارکت کننده در قاچاق سوخت) پس از تکمیل به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان مرزی ارسال شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی قشم توضیح داد: شعبه اول این اداره در نتیجه بررسی و تحقیقات لازم، قاچاق بودن این محموله را محرز اعلام کرد و هر کدام از این سه خدمه را به اتهام قاچاق سوخت به مبلغ یازده میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

ترکاشوند اضافه کرد: همچنین مالک این لنج باری توقیف شده نیز با توجه به اینکه از قاچاق سوخت اطلاع داشت به صورت جداگانه به مبلغ یازده میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

وی گفت: سوخت های کشف شده از شناور یادشده هم طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی بر‌می‌گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار