۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

کاهش صید کیلکا ماهیان دریای خزر

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از ابتدای سال تا کنون در استان‌های گیلان و مازندران در مجموع ۱۴ هزار و ۲۹۸ تن کیلکا صید شده است.
کد خبر: ۹۵۰۹۵

کاهش صید کیلکا ماهیان دریای خزر


رضا عباسپور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ذخیره کیلکا ماهیان در دریای خزر با مدیریت صید مسئولانه و کنترل تلاش صیادی به ثبات نسبتاً مطلوبی رسیده است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران ادامه داد: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از ابتدای سال تا کنون در استان‌های گیلان و مازندران در مجموع ۱۴ هزار و ۲۹۸ تن کیلکا صید شده است.
به گفته وی، این میزان صید با حدود ۶ هزار و ۲۹۵ شب دریاروی توسط ۷۳ فروند لنج صیادی کیلکاگیر استحصال شده است.
وی خاطرنشان ساخت: همچنین متوسط میزان صید در شب هر شناور صیادی طی ۱۰ ماه سال جاری حدود ۱۹۵ تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، کیلکا ماهیان از آبزیان ارزشمند و با ارزش غذایی و پروتئینی بالا در دریای خزر هستند که هم مورد مصرف تغذیه‌ای است و هم قابلیت استفاده در صنایع تولید پودر ماهی را دارد.
عباسپور نادری در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: از دیگر ذخایر آبزی ارزشمند در دریای خزر ماهیان خاویاری است که ذخیره آن در وضعیت حساس و تحت مدیریت قرار دارد.
وی یادآور شد: با توجه به توافق سران پنج کشور حاشیه دریای خزر، صید تجاری این گروه از ماهیان ممنوع بوده و صید فقط با اهداف تحقیقاتی و جهت حفظ و بازسازی ذخایر انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار