۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

افزایش تعداد کشتی‌های غیر‌فعال ناوگان کانتینری جهان در ژانویه ۲۰۲۳

تعداد کشتی‌های غیر‌فعال کانتینری در ماه ژانویه ۲۰۲۳ پس از یک شیب کوتاه در نیمه اول اولین ماه میلادی به سیر صعودی خود ادامه داد.
کد خبر: ۹۵۰۹۱

افزایش تعداد کشتی‌های غیر‌فعال ناوگان کانتینری جهان در ژانویه ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از موسسه آلفا‌لاینر؛ در اولین ماه سال جاری میلادی تعداد ۷۸ کشتی غیر‌فعال به کشتی‌های غیر‌فعال قبلی اضافه شد و تعداد این قبیل کشتی‌ها را به ۳۳۸ کشتی در پایان ماه ژانویه رساند.

بدین ترتیب ۱۹۴ هزار و ۷۰۵ teu کانتینر به ظرفیت ناوگان غیر‌فعال کانتینری اضافه شده و بدین ترتیب ظرفیت ناوگان غیر‌فعال کانتینری در پایان ژانویه ۱۴۷۷۶۰۶ teu کانتینر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش ناوگان غیر‌فعال کانتینری جهان در حال حاضر ۵.۷ درصد از ناوگان کانتینری جهانی را تشکیل می‌دهد، این رقم در اوایل ماه ژانویه ۴.۹ درصد بود.

در گزارش آلفا‌لاینر آمده است در ناوگان غیر‌فعال کانتینری جهان ظرفیت‌های مختلفی از نظر teu کانتینر وجود دارد که بالاترین آن‌ها به ظرفیت ۱۲۵۰۰ teu می‌رسد.

تحلیلگران آلفا‌لاینر معتقدند افزایش تعداد کشتی‌های ناوگان غیر‌فعال ناشی از بیکار شدن برخی کشتی‌های کانتینری است. البته وجود کشتی‌های کانتینری در یارد‌های تعمیراتی باید به این موارد اضافه شود.

یکی از تحلیلگران آلفا‌لاینر می‌گوید ابتدای دو هفته اول ماه ژانویه ۲۰۲۳ بر اساس آخرین داده‌های دریافتی این مؤسسه تعداد کشتی‌های غیر‌فعال کانتینری ۵۴ فروند کشتی بود که در دو هفته بعدی تعداد آن‌ها به ۷۸ فروند رسید.

این تحلیلگر در پایان می‌گوید تعداد کشتی‌های موجود در یارد‌های تعمیراتی در پایان ماه ژانویه ۱۸۹ فروند کشتی بود.

افزایش تعداد کشتی‌های غیر فعال ناوگان کانتینری جهان در ژانویه ۲۰۲۳

                                          نمودار کشتی‌های غیر‌فعال ناوگان کانتینری جهان در ژانویه ۲۰۲۳ بر اساس سایز کشتی‌ها

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار