۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

۹ کشور برتر دارنده کشتی‌های تجاری جهان با بالاترین ارزش مالی معرفی شد

ژاپن با ۵۹۷۴ فروند کشتی تجاری به ارزش ۱۹۳.۶۴ میلیارد دلار، چین با ۷۱۱۴ فروند کشتی به ارزش ۱۸۲.۴۹ دلار، یونان با ۴۷۰۹ کشتی به ارزش ۱۵۲.۶۹ میلیارد دلار، رتبه‌های اول تا سوم دارندگان کشتی‌های ملکی و اجاره‌ای جهان را از نظر ارزش مالی در اختیار دارند.
کد خبر: ۹۵۰۵۶

۹ کشور برتر دارنده کشتی‌های تجاری جهان با بالاترین ارزش مالی معرفی شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه vesselsvalue که به بررسی اطلاعات موجود در بازار صنعت کشتیرانی می‌پردازد، در گزارشی با اعلام ۹ کشور جهان که بیشترین تعداد کشتی‌های ملکی و اجاره‌ای را برعهده دارند یاد‌آور شده است: آمریکا با ۲۴۰۴ کشتی به ارزش ۹۷.۸۹ میلیارد دلار رتبه چهارم، سنگاپور با ۲۸۶۰ کشتی به ارزش ۷۱.۹۲ کشتی میلیارد دلار، کره جنوبی با ۱۷۲۸ کشتی به ارزش ۶۲.۹۹ میلیارد دلار، نروژ ۱۷۳۱ کشتی به ارزش ۵۸.۸۱ میلیارد دلار، آلمان با ۲۲۲۴ کشتی به ارزش ۵۲ میلیارد دلارو انگلیس  با ۱۳۱۷ کشتی با ۴۹.۳۹ میلیارد دلار در ردیف‌های بعدی قرار می‌گیرند.

مؤسسه vesselsvalue در ادامه به بررسی وضعیت کشتی‌های ملکی و اجاره‌ای یونان که سومین دارندۀ کشتی در جهان می‌باشد پرداخته و در گزارشی آورده است؛ این کشور با مجموع ۲۲۷۲ کشتی فله‌بر، ۱۴۵۰ کشتی نفتکش و ۴۳۰ کشتی  کانتینری در رتبه سوم جهان قرار دارد؛ از سوی دیگر یونان ۱۲۷ کشتی LNG و LPG کوچک و بزرگ دارد که ارزش آن‌ها به ۳۰.۵۰ میلیارد دلار می‌رسد.

در سال ۲۰۲۲ میلادی یونان نسبت به فروش ۵۳۲ کشتی به ارزش ۱۲.۹۳ میلیارد دلار اقدام کرد که بعد از چین قرار گرفت. به دنبال آن ۳۷۶ کشتی بزرگ به ارزش ۹.۷۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ خریداری کرد که  به عنوان دومین خریدار شناخته شد.

در این گزارش قید شده است که یونان علاوه بر داشتن تعداد کشتی‌های عنوان شده در این گزارش تعدادی کشتی فراساحل، مسافری و یخچالدار دارد، ولی در کل هم اکنون تعداد ۴۷۰۹ کشتی فعال دارد.

تانکر‌های نفتی بیشترین تعداد کشتی‌های ملکی یونان را در جهان تشکیل می‌دهند که در کل ۶۰ درصد کشتی‌های این کشور به حساب می‌آیند.

در پایان این گزارش آمده است در رتبه بندی جدید بهره‌گیری از انرژی اجباری که از سوی سازمان IMO اعلام شده، بخش بزرگی از ناوگان یونان در رتبه بندی جدید بهره گیری از انرژی اجباری قرار دارند.

۹ کشور برتر دارنده کشتی‌های تجاری جهان با بالاترین ارزش مالی معرفی شد

                                                 اسامی  کشورهایی که دارای بیشترین تعداد کشتی با ارزش مالی هستند

ارسال نظرات
آخرین اخبار