۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

افزایش ۲۰ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از افزایش ۲۰ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر از ابتدای فصل صید تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۱۸

افزایش ۲۰ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر

رضا عباسپور نادری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: از ابتدای فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر تا کنون در مجموع دو هزار و ۲۱۲ تن انواع ماهیان استخوانی صید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۰ درصد افزایش همراه بوده است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی همراه بوده است، گفت: این میزان صید توسط ۱۱۵ شرکت صیادی پره استحصال شد.
وی بیان داشت: همچنین سرانه صید هر شرکت طی این مدت حدود ۱۹ تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، افزایش حدود ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.
به گفته عباسپور نادری بیشترین مقدار افزایش صید در میان ماهیان استخوانی دریای خزر، مربوط به ماهی کفال با نسبت ۶۰ درصد است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد از صید ماهیان استخوانی را ماهیان سفید، کفال و کپور تشکیل می‌دهند که پس از بررسی وضعیت ذخایر این ماهیان در کمیته مدیریت صید مرکز، صید آن از ۲۲ مهر امسال شروع شده است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: طی فصل صید امسال، روز‌های زیادی را صیادان به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان فعالیت صیادی نداشتند که امیدواریم در ادامه شاهد افزایش دریاروی صیادان باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار