۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

۶۰۰ نفتکش ناوگان در سایه روسیه را تشکیل می‌دهد

روسیه با ۶۰۰ نفتکش که به عنوان ناوگان سایه تعریف می‌شود تحریم‌های مربوط به آمریکا و اتحادیه اروپا را دور می‌زند.
کد خبر: ۹۵۰۰۵

۶۰۰ نفتکش ناوگان سایه روسیه را تشکیل می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ Trafigura دومین شرکت تاجر بزرگ نفتی جهان اعلام کرد: روسیه تعداد نفتکش‌های ناوگان سایۀ خود را به منظور دور زدن تحریم‌ها به ۶۰۰ فروند افزایش داده است.

در همین حال «بن لاکاک» مدیر بخش تجارت نفتی Trafigura در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ گفت: ۴۰۰ نفتکش نفت خام که ۲۰ درصد از ناوگان جهانی را تشکیل می‌دهند، تجارت اصلی خود را با ناوگان سایۀ نفتکش روسیه تغییر داده و با ۲۰۰ نفتکش روسی ناوگان سایۀ این کشور را شامل می‌شود که مجموعۀ آن‌ها ۲۷ درصد ناوگان نفتکش جهان را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: قرار است اتحادیه اروپا از روز پنجم فوریه تمامی واردات سوخت‌های پالایش شده روسیه را از طریق دریا ممنوع کند که این کار دو ماه پس از اعمال ممنوعیت نفت خام می‌باشد.

به گفته وی این ممنوعیت به افزایش قیمت نفت و سایر فرآورده‌های نفتی منجر می‌شود و باعث می‌شود که حمل‌و‌نقل دریایی مسیر‌های طولانی‌تری را بپیماید.

با اعمال تحریم‌های جدید نفتِ خام در محدوده ۸۰ تا ۱۰۰ دلار در هر شبکه معامله خواهد شد و در تابستان با بهبود تقاضا در چین مجدداً بالا خواهد رفت.

وی یاد‌آور شد: در حال حاضر شاهد یک ناکارآمدی عمیق در بازار نفتی هستیم که با گذشت زمان بدتر خواهد شد.

در پایان این گزارش Trafigura اعلام کرده تا همین اواخر با شرکت روسنفت روسیه سرمایه‌گذاری مشترک داشت و ممکن است این شرکت در آینده تابع تحریم‌های اتحادیه  اروپا باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار