۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

سفارش ساخت ۳۲۳ کشتی حمل گاز LNG در سال ۲۰۲۲

تعداد ۳۲۳ فروند کشتی حمل گاز LNG در سال ۲۰۲۲ میلادی به یارد‌های ساخت کشتی جهان سفارش داده شد به تعبیری هر هفته بیش از ۶ کشتی سفارش داده شده است.
کد خبر: ۹۴۹۸۸

سفارش ساخت ۳۲۳ کشتی حمل گاز LNG در سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه DREWRY گزارش داد: تعداد کشتی‌های حمل گاز LNG سفارش داده شده در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۴۹ درصد از ناوگان کشتیرانی حمل گاز LNG را تشکیل می‌دهد.

بر اساس این گزارش «AMAM SUD» تحلیلگر DREWRY در این ارتباط گفت: تغییر الگوی انرژی پس از بحران روسیه - اوکراین و نگرانی از خرابکاری خط لوله زیرِ دریا، امنیت انرژی را در سال ۲۰۲۲ میلادی به خطر انداخت و باعث رشد سفارش و  بالا رفتن قیمت کشتی‌های حمل LNG به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار و  حتی بیشتر شد.

وی افزود: تعداد کشتی‌های ناوگان حمل گاز LNG تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی با احتساب سفارش‌های جدید  به حدود ۷۳۹ کشتی رسید که ساخت کشتی‌های سفارش داده شده جدید تا سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۸ طول خواهد کشید.

وی یاد‌آور شد: در سال ۲۰۲۲ کارخانه ساخت کشتی CSSC چین با دریافت سفارش ساخت ۴۹ کشتی به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار قرارداد بی‌سابقه‌ای  را منعقد کرد.

 در ادامه گزارش از قول این تحلیلگر آمده است: تقاضا برای حمل گاز LNG روز به روز افزایش می‌یابد و ظرفیت جدید برای پروژه‌های جدید باید ایجاد شود؛ بر این اساس ظرفیت روان‌سازی گاز LNG سالانه ۲۰ میلیون تن است.

 به گفتۀ وی ظرفیت روان‌سازی گاز LNG در سال ۲۰۲۲ میلادی در آمریکا در پی بحران روسیه و اوکراین ۱۴۰ درصد افزایش یافت که تا سال ۲۰۲۷ میلادی این کشور در لیست شماره یک مایع گازی گاز LNG قرار خواهد داشت و پس از آن قطر و استرالیا  رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار