۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

الحاق لایروب به ناوگان بندر امام

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه "۴۵ درصد شناور‌های ورودی به بندر امام تانکر‌های سوخت هستند" گفت: یک لایروب به ناوگان بندر امام افزوده شده است.
کد خبر: ۹۴۹۸۷

 

الحاق لایروب به ناوگان بندر امام

به گزارش مانا، مجید علی‌نازی با اشاره به کیفیت مطلوب خدمات‌رسانی به کشتی‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) مطابق با الزامات کنوانسیون مارپل اظهار کرد: اجرای استاندارد‌ها و الزامات کنوانسیون‌های بین‌المللی از سوی این بندر استراتژیک، یک دستاورد موفق محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ۴۵ درصد شناور‌های ورودی به این بندر تانکر‌های سوخت و شناور‌های حامل کالا‌های خطرناک و نفتی هستند، تأمین تجهیزات و زیرساخت‌های به‌روز برای ارتقاء شاخص‌های ایمنی ویژه مجتمع بندری امام خمینی (ره) در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.  

وی با بیان اینکه برنامه نوسازی ناوگان دریایی بندر امام (ره) مطابق برنامه‌ریزی‌های سازمان بنادر در حال انجام است، گفت: یک فروند لایروب به ناوگان این بندر افزوده شده و سفارش ساخت چند فروند شناور خدماتی نیز جهت پهلوگیری ایمن کشتی‌ها به مجتمع بندری امام خمینی (ره) با استفاده از توان داخلی در دستور کار قرار دارد که در سال‌های آتی به این مجتمع بندری اختصاص خواهد یافت.

معاون امور دریای سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: کاهش زمان انتظار و همچنین ایمن‌سازی ورود و خروج شناور‌ها از اهداف اصلی در راستای بهبود زیرساخت‌های بندری و نوسازی ناوگان این بندر محسوب می‌شود.  

علی‌نازی یادآورشد: اقدامات زیربنایی و زیرساختی صورت گرفته در بندر امام خمینی (ره) طی ادوار گذشته تاکنون مطلوب ارزیابی می‌شود و همین موضوع زمینه لازم را برای ارتقا استاندارد‌های بین المللی این بندر مطابق با کنوانسیون‌های بین‌المللی بیش از پیش فراهم کرده است.

وی یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی برای تسریع و تسهیل اقدامات جهت توسعه این زیرساخت‌ها به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر استراتژیک کشور، توجه ویژه‌ای دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار