۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

سرمایه گذاری در پروژه بازیافت زائدات شناور‌ها در مجتمع بندری امام

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از راه‌اندازی مجهزترین تأسیسات و تجهیزات دریافت و بازیافت زائدات شناور‌ها در مجتمع بندری امام خمینی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۸۲

سرمایه گذاری در پروژه بازیافت زائدات شناور‌ها در مجتمع بندری امام

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، نادر پسنده در جریان بازدید از فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی اظهار داشت: یکی از الزامات بین‌المللی، حفاظت از محیط زیست دریایی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

‎وی افزود: با سرمایه‌گذاری که در دو پروژه بزرگ در بندر امام خمینی و همچنین بندر شهید رجایی صورت گرفته، این بنادر به تأسیسات و تجهیزات دریافت و بازیافت زائدات شناور‌ها مجهز شدند.

‎پسنده با بیان اینکه این تأسیسات با بالاترین استاندارد‌های ممکن ایجاد شده و به خوبی در حال فعالیت هستند، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش است تا تأسیسات و تجهیزات دریافت و بازیافت مواد زائد شناور‌ها را در دیگر بنادر کشور راه‌اندازی کند.

‎مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این تأسیسات در راستای اجرای الزامات کنوانسیون بین‌المللی دریایی مارپُل با هدف پیشگیری و مبارزه با آلودگی در دریا و آبراهه‌ها راه‌اندازی شده‌اند.

‎به گفته پسنده، با اجرایی شدن این پروژه، افزون بر توسعه و رونق بازرگانی در منطقه، بر جایگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه رعایت استاندارد‌ها و الزامات بین‌المللی دریایی افزوده شده است.

بندر امام خمینی دومین بندر راهبردی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار