۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

فعال شدن ستاد استقبال از میهمانان نوروزی در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از راه‌اندازی ستاد نوروزی در این اداره کل به منظور استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی و استفاده آنان از جاذبه‌های گردشگری دریایی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۷۶
فعال شدن ستاد استقبال از میهمانان نوروزی در بندر خرمشهر
 
به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی در نخستین نشست ستاد نوروزی بندر خرمشهر افزود: همه امکانات لازم برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی بندر خرمشهر فراهم خواهد شد.
وی ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی، به‌کارکیری شناور، قایق و خدمه آن به صورت شبانه روزی را از تمهیدات بندر خرمشهر در تعطیلات نوروزی بیان کرد و اظهار داشت: رودخانه کارون و گردشگری دریایی یکی از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های توریستی خرمشهر به شمار می‌رود که همواره گردشگران و مسافران نوروزی نسبت به آن رغبت نشان داده‌اند.  

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: بر همین اساس و برای عمل به مسئویت‌های اجتماعی، اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نسبت به رونق این ظرفیت بکر و پیشرفت شهر نسبت به توسعه این ظرفیت توجه اساسی داشته است.  

اسعدی گفت: بندر خرمشهر در راستای توسعه گردشگری و شکوفایی اقتصادی منطقه هشت پست اسکله گردشگری دریایی در خرمشهر احداث کرد که در سال گذشته با استقبال گسترده گردشگران روبه‌رو و موجب ایجاد اشتغال و نشاط در سطح منطقه شد.

وی با اشاره به نشست هماهنگی و آماده‌سازی گردشگری دریایی برای ایام نوروزی دراداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان کرد: در این نشست مقرر شد شش فروند شناور و قایق با ۵۰ خدمه در دو شیفت و ۴۰ نفر بازرس، گارد و آتش‌نشان در  دو شیفت در ایام نوروز حضور پیدا کنند.  

اسعدی، استقرار چهار دستگاه کانکس، ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی و انجام تمهیدات لازم برای ارائه خدمات ایمنی را از برنامه‌های اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر در نوروز ۱۴۰۲ بیان کرد و افزود: هماهنگی بین بخشی برای حمایت از دستگاه‌ها و تشکل‌های گردشگری و خدمات مسافری در منطقه انجام خواهد شد.
رودخانه کارون، سواحل اروندرود، موزه دفاع مقدس، گردشگری دریایی، یادمان شهدای شلمچه، مسجد جامع، بازار ته‌لنجی، ماهی و اسکله‌های بندر خرمشهر از جاذبه‌های خرمشهر محسوب می‌شود.
پیش‌بینی می‌شود با کاهش همه گیری ویروس کرونا، شمار گردشگران نوروزی در خرمشهر افزایش قابل توجهی داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار