۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

مرحله نخست بزرگترین بندر خشک کشور تکمیل شد

صالحی، مدیرعامل راه آهن از تکمیل مرحله نخست بزرگترین بندر خشک کشور، با نام آپرین در جنوب تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۶۰

مرحله نخست بزرگترین بندر خشک کشور تکمیل شد

به گزارش مانا، میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن تهران، در خصوص جزئیات افتتاح بندر خشک آپرین گفت: ۹۰ درصد این محوطه با مساحت ۵۵ هکتار در یک سال اخیر تکمیل شده است. با توجه به سفر آذر ماه رئیس جمهور به شهرستان اسلامشهر و دستور ایشان، پیگیری شبانه روزی برای تکمیل این بندر انجام شد. قرار است مرحله اول بندر خشک آپرین در این ماه افتتاح شود و با راه اندازی این بندر در تهران، امکان واردات و صادرات از مرزهای ریلی به صورت مستقیم افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: این بندر بزرگترین بندر خشک ریلی کشورمان است که با افتتاح آن، هزینه‌های مربوط به دموراژ، تخلیه، بارگیری و زمان ترخیص در بنادر به شدت کاهش پیدا می‌کند ضمن اینکه تشریفات گمرکی و تخلیه کانتینرها در همین مکان انجام می‌شود.

مدیرعامل راه آهن تهران در خصوص توسعه مراحل بعدی این بندر بیان کرد: هم اکنون پنج خط ریلی پیش بینی شده که در صورت استقبال وارد کنندگان و صادر کنندگان می‌توان مرحله‌های دوم و سوم را توسعه داد. یکی از موضوعات مهم انتقال محموله‌های جاده‌ای به سمت ریل است که در اسناد بالادستی بند ۲۵ سیاست کلی ابلاغ مقام معظم رهبری هم به آن توصیه شده و با افتتاح بندر خشک آپرین گام بلندی در مسیر صادرات از مرزهای ریلی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اعلام اینکه مرحله نخست بندرخشک آپرین، ۵۵ هکتار به ارزش ۵ هزارمیلیارد تومان است، در خصوص میزان زمان ترخیص کالاهای اساسی عنوان کرد: ما در مرحله اول کالاهایی را پیش بینی کردیم که به صورت کانتینری ترخیص می‌شوند و بدیهی است که تشریفات گمرکی بخشی از آن با گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام شود. برای این کار، امکانات لازم پیش بینی شده است و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی زیر یک ماه این تشریفات انجام شود.

صالحی افزود: بخشی از کالاها به آزمایشگاه نیاز دارد و ترخیص هر کالا متفاوت است، اما با توجه به امکاناتی که گمرک از ما خواسته، شرایطی را فراهم کردیم که زیر یک ماه، کالاها ترخیص شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار