۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸

در دنیایی که جنگ روایت هاست، از مکران روایتی نداریم

دبیر کمیسیون امنیتی- دفاعی شورای راهبردی روابط خارجی گفت: تاکنون چند همایش درباره مکران برگزار شده است، اما چقدر روایت‌سازی درباره مکران شده است؟ در حالی‌که در دنیا جنگ روایت‌ها در جریان است.
کد خبر: ۹۴۹۳۳

در دنیایی که جنگ روایت هاست، از مکران روایتی نداریم

به گزارش مانا، سیروس علیدوستی، دبیر کمیسیون امنیتی- دفاعی شورای راهبردی روابط خارجی در چهارمین پیش‌نشست چهارمین همایش ملی توسعه سواحل مکران با موضوع «مکران، مشارکت‌ها و رقابت‌های منطقه‌ای و جهانی» که به میزبانی شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ابعاد توسعه مکران روایت‌‌سازی نسبت به این منطقه است، تصویری که از این منطقه و از ایران وجود دارد چندان مثبت نیست و این مسئله مانع جذب همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

علیدوستی گفت: تاکنون چند همایش درباره مکران برگزار شده است، اما چقدر روایت‌سازی درباره مکران شده است؟ در حالی که در دنیا جنگ روایت‌ها در جریان است. چهار نشست در هم‌افزایی هم بوده یا تکرار مباحث بوده است؟ چطور در برگزاری رزمایش‌ها از کشورهای دیگر همسایه دعوت می‌کنیم ولی در این همایش هم‌اندیشی و همراهی از سوی کشورهای دیگر نداریم؟ بازتاب این نشست‌ها در کشورهای هم‌جوار چه بوده است؟

وی با تاکید بر نگاه منطقه‌ای و بین‌المللی به مکران تصریح کرد: چهره این منطقه باید به گونه‌ای باشد که ارزش مثبت ایجاد کند. نباید این منطقه چهره و برآیند امنیتی پیدا کند، باید نگران امنیتی‌سازی این منطقه باشیم. باید برای این هم روایت مناسب ایجاد کنیم.

گفتنی است، چهارمین پیش‌نشست چهارمین همایش ملی توسعه سواحل مکران با حضور دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، مدیرکل آسیای غربی وزارت امورخارجه و همچنین، معاون سابق دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه، مشارکت‌ها و رقابت‌های منطقه‌ای و جهانی در توسعه منطقه مکران را مورد تحلیل و بررسی قرار داد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار