۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

چین ۱۵ کشتی حمل خودرو با سوخت آمونیاک برای ایتالیا می‌سازد

با امضای قرارداد ساخت ۵ کشتی حمل خودرو با سوخت آمونیاک بین کارخانجات کشتی‌سازی چین و شرکت گریمالدی ایتالیا تعداد کشتی‌های سفارش داده به شرکت‌های چینی در کمتر از سه ماه به ۱۵ فروند رسید.
کد خبر: ۹۴۹۰۵

چین ۱۵ کشتی حمل خودرو با سوخت آمونیاک برای ایتالیا می‌سازد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت ship-technology؛ این کشتی‌ها هر کدام ظرفیت حمل ۹۰۰۰ خودرو را دارند که ۱۰ فروند آن چندی پیش با شرکت‌های زیرِ پوشش هلدینگ بازرگانی چین‌CMHI (China Merchants Port Holdings Company) و پنج فروند دیگر در کارخانه کشتی‌سازی CSSC شانگ‌های ساخته می‌شود.     

در ادامه این گزارش آمده است  کشتی‌ها بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ میلادی تحویل خواهند شد.  

«امانوئل گریمالدی» مدیر‌عامل گریمالدی در مراسم امضای قرارداد پنج فروند کشتی حمل خودرو با سوخت آمونیاک گفت: با توجه به اینکه کشتی‌های حامل خودرو با  باطری الکتریکی و سوخت سبز  آمونیاک حرکت خواهند کرد به همین جهت ۵۰ درصد در مصرف سوخت آن‌ها صرفه جویی خواهد شد.

چین ۱۵ کشتی حمل خودرو با سوخت آمونیاک برای ایتالیا می‌سازد

وی در ادامه گفت: با سفارش‌های اخیر همکاری خود را با هلدینگ‌های بازرگانی چین تقویت کردیم و خوشبختانه در راستای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و رعایت مسائل زیست محیطی گام بر‌می‌داریم در این راستا مؤسسه رده‌بندی رینا بر ساخت کشتی‌ها و ثبت آن‌ها نظارت می‌کند.

 وی افزود: تمامی فنّاوری‌های مدرن در این کشتی‌ها به کار خواهند رفت و از کشتی‌ها بین مسیر‌های اروپا، شمال آفریقا و خاورمیانه استفاده خواهیم کرد.

به گفتۀ وی شرکت گریمالدی در مدت پنج سال آینده برای ساخت و نوسازی ۲۵ فروند کشتی حمل خودرو، ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند که ۱۵ فروند آن‌ها با سوخت آمونیاک خواهند بود.

شایان ذکر است گریمالدی ایتالیا یک شرکت لجستیک دریایی با ۱۵۰ میلیارد یورو سرمایه است که در سال ۱۹۴۷ با هدف  فعالیت به عنوان یک شرکت لجستیک دریایی برای حمل خودرو، کانتینر و مسافر تأسیس شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار