۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه عظیم گازی برای گرمابخشی به خانه‌های مردم و ارزآوری برای کشور، از تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد مجتمع خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۷۲

تولید روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز بیش از تعهد در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احمد باهوش با اشاره به تولید پایدار گاز در منطقه پارس جنوبی اظهار داشت: با تلاش و مجاهدت کارکنان جبهه اقتصادی کشور، عملیات تولید حداکثری گاز در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی در فصل زمستان در حال انجام است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: مجموعه تعهد تولید پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی از ۲۰ فاز عملیاتی حدود ۵۶۰ میلیون مترمکعب در روز است، اما اکنون روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب بیش از تعهد یعنی مجموعاً ۵۷۶ میلیون مترمکعب در روز گاز شیرین تولید می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: از محصولات و مشتقات مرتبط از گاز غنی که از اعماق دریا به پالایشگاه‌ها منتقل می‌شود نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها را تأمین می‌کنیم.

باهوش با اشاره به تولید محصولات متنوع جانبی در این مجموعه گفت: در پالایشگاه‌های پارس جنوبی، افزون بر تولید گاز شیرین و انتقال به خطوط سراسری، محصولات دیگری از این فاز‌ها و پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به‌دست می‌آید.

وی در این باره عنوان داشت: محصول گاز مایع (ال‌پی‌جی)، میعانات گازی و خوراک پالایشگاه‌های نفت از جمله ستاره خلیج فارس و صنایع پایین‌دستی منطقه شامل اتان، متان و دیگر محصولات از سوی مجتمع پارس جنوبی تأمین می‌شود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه گفت: سربازان جبهه اقتصادی کشور در ارتش بزرگ مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون با تمام توان و با آماده باش کامل در واحد‌های عملیاتی برای ارامش و اسایش هموطنان گام برمی‌دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار