۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

تخلیه و بارگیری ۴۹ میلیون تن کالا عمومی در بنادر استان بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۴۹ میلیون تن کالا در سال جاری از طریق بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که نسبت به ۱۰ ماهه سال قبل ۱۷ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۴۸۶۶

تخلیه و بارگیری ۴۹ میلیون تن کالا عمومی در بنادر استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با بیان اینکه این استان دارای ۹۶۷ کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس است اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۱۱ بندر تجاری است که نقش مهمی در صادرات و واردات کالا تجاری در کشور دارد.

وی میزان تخلیه و بارگیری کالا در ۱۰ ماه سال گذشته در بنادر یازده گانه استان را ۴۲ میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر طی ۱۰ ماهه سال جاری به ۴۹ میلیون تن رسیده که بیانگر رشد ۱۷ درصدی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به رشد شش درصدی تخلیه و بارگیری کانتینری استان طی مدت مذکور اضافه کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۰۸ هزار مسافر از طریق بنادر استان جابه‌جا شده که نسبت به سال قبل ۳ درصد افزایش دارد.

شکیبی نسب از کاهش ۹ درصدی واردات کالا نسبت به سال قبل خبر داد و بیان کرد: در زمینه واردات کالای کانتینری شاهد افزایش ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی با بیان اینکه بنادر استان بوشهر سودده هستند تصریح کرد: دولت با وجود اینکه درآمد چندانی از طریق بنادر استان ندارند، ولی عزم جدی برای کمک به معیشت ساحل‌نشینان و توسعه زیرساخت‌های بندری در این استان دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار