۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

هشدار به دریانوردان در زمینه استفاده از تلفن همراه در حین انجام وظیفه

استفاده از تلفن همراه برای کار‌های شخصی هنگام انجام وظیفه در کشتی می‌تواند اثرات منفی بر کار و فعالیت دریانوردی داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۸۵۹

هشدار به دریانوردان در زمینه استفاده از تلفن همراه در حین انجام وظیفه


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت safety4sea؛ مؤسسه CHIRP Maritime که در زمینه هشدار‌های ایمنی فعالیت می‌کند هشدار داد دریانوردان برای کار‌های شخصی هنگام کار در کشتی نباید از  تلفن همراه استفاده کنند، زیرا می‌تواند مشکلات ایمنی جدی همراه داشته باشد.

بر اساس این گزارش ممکن است فرماندهان، افسران و سایر خدمه احساس کنند که می‌توانند همزمان هم با تلفن همراه صحبت کنند و هم به فعالیت خود ادامه دهند؛ اما این  کار نشان می‌دهد که انجام دو کار متفاوت در یک زمان برای افراد مقدور و میسر نیست  مگر اینکه هر دو در یک سو باشد.

این مؤسسه به مالکان و اپراتور‌ها توصیه می‌کند حتماً این موارد را با دریانوردان در میان بگذارند و از آنان بخواهند نسبت به رعایت این موارد اقدامات لازم را به عمل آورند.

در ادامه این گزارش امده است این هشدار در زمینه استفاده برای کار‌های شخصی از تلفن همراه است و‌گرنه برای کار‌های ضروری مربوط به فعالیت دریانوردی می‌توان از آن استفاده کرد؛ زیرا هر دو فعالیت در یک راستا صورت می‌گیرد. حتماً دریانوردان برای مکالمات شخصی باید بلافاصله با تعیین جانشین از کار خود دست بکشند و به صحبت با تلفن ادامه دهند و یا اینکه زمان مکالمه را به بعد از انجام وظیفه موکول کنند.

در پایان این گزارش آمده است به گفته روانکاوان صحبت با تلفن همراه هنگام کار برای دریانوردان می‌تواند استرس و اضطراب ایجاد کرده و فعالیت‌های مغز او را تحت شعاع قرار دهد، به همین جهت توصیه نمی‌شود آنان هنگام کار بر روی کشتی برای کار‌های شخصی از تلفن همراه استفاده کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار