۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

ساخت نخستین کشتی الکتریکی بزرگ مسافری جهان

«اینکت» سازنده کشتی‌های کاتاماران با سرعت بالا در استرالیا اعلام کرده است در حال مذاکره با اپراتور آمریکای جنوبی Buquebus برای تحویل بزرگ‌ترین کشتی بدون آلایندگی و سبک وزن Ro-pax در جهان است.
کد خبر: ۹۴۸۵۳

ساخت نخستین کشتی الکتریکی بزرگ مسافری جهان


به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از نشریه مری­تایم؛ کشتی مسافری رو-پکس Buquebus به طول ۱۳۰ متر در حال حاضر در کارخانه کشتی­‌سازی اینکت در حال ساخت است.

گفتنی است، در ابتدا قرار بود کشتی حاضر با سوخت گاز طبیعی LNG کار کند، اما پس از مذاکرات صورت گرفتۀ اخیر، Buquebus از Incat خواسته است که موتور گازسوز را با یک راه حل باتری-الکتریک جایگزین کند.

شایان ذکر است، کشتی یاد شده ظرفیت حمل ۲۱۰۰ مسافر و ۲۲۶ وسیله نقلیه را خواهد داشت و تحویل آن برای سال ۲۰۲۵ میلادی تعیین شده است که قرار است در محدوده آرژانتین و اروگوئه با مسافت ۱۵۰ مایلی تردد کند.

«رابرت کلیفورد»، رئیس و مؤسس گروه اینکت، در این خصوص یادآور شد: بدیهی است نیاز به تأمین انرژی کافی در بنادری که کشتی از آن‌ها تردد خواهد داشت وجود دارد، اما این روند مثبت است. ما در حال کار با تامین­‌کنندگان هستیم تا اطمینان حاصل شود می­‌توانند فنّاوری مورد نیاز شارژ باتری­‌ها و موتور‌های الکتریکی را در بازه زمانی مورد نیاز ارائه دهند.

یادآور می‌شود، با توجه به اینکه صنعت دریایی به دنبال آینده‌­ای با انتشار کربن صفر چشم دوخته است، کشتی‌­های الکتریکی به عنوان بخشی از توانمندسازی برای کربن زدایی صنعتی در نظر گرفته می­‌شوند.

اینکت معتقد است که بازار کشتی­‌های الکتریکی سبک وزن در حال رشد است و با این وجود نیروی کار و امکانات تولید نیز بایستی افزایش یابد.

گفتنی است، پروژه­‌های ساخت کشتی­‌های الکتریکی در سراسر کارخانه­‌های کشتی­‌سازی بزرگ در جهان در حال افزایش است. سال گذشته، MS Medstraum، که به عنوان اولین کشتی مسافری سریع تمام الکتریکی و بدون آلایندگی جهان شناخته می‌­شود، به بندر اصلی خود در استاوانگر، نروژ تحویل داده شد. این کشتی تقریباً ۹۸ فوت طول دارد و حداکثر ظرفیت ۱۴۷ مسافر را دارد.
ساخت نخستین کشتی الکتریکی بزرگ مسافری جهان

ارسال نظرات
آخرین اخبار