۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

تاکید بر رفع موانع سرمایه‌گذاران در سواحل مکران

تاکید بر رفع موانع سرمایه‌گذاران در سواحل مکران
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: رفع موانع و اعطای مشوق‌ها برای جذب سرمایه‌گذار از الزامات توسعه گردشگری و تامین امنیت در سواحل مکران است.
کد خبر: ۹۴۸۵۲

به گزارش مانا، پنجمین پیش نشست همایش توسعه سواحل مکران با محور توسعه گردشگری دریایی به منظور بررسی مشکلات اصلی توسعه گردشگری دریایی مکران و هم‌افزایی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های این منطقه  دوشنبه ۳ بهمن‌ ۱۴۰۱ برگزار شد.
شالبافیان به اهمیت امنیت و زیرساخت‌های ایجاد شده از سوی نیروی دریایی در ۲۵ سال اخیر اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی ارتش در این سال‌ها بی‌ادعا و مؤثر بیش از وظایف خود در این حوزه فعالیت کرده و امنیت را در سواحل مکران برقرار کرده است.
وی به بکر بودن و مزیت‌های منحصر بفرد مکران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بهره‌برداری از ظرفیت‌های سواحل مکران در اولویت برنامه ششم‌ توسعه قرار داشت اما به علت نداشتن الگوی توسعه گردشگری، بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.
شالبافیان افزود : تا مادامی که موانع سرمایه‌گذاری رفع نشود، انگیزه‌ای برای ایجاد زیرساخت‌ها از سوی سرمایه‌گذاران وجود نخواهد داشت.
معاون گردشگری کشور در کنار رفع موانع، اعطای مشوق‌ها و امتیازات ویژه برای جذب سرمایه‌گذار در این منطقه را الزامی عنوان کرد و تقویت زیرساخت‌ها را به موازات این موارد مفید دانست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار