۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

توجه به ابرروندها، شاخص اصلی شرکت‌های برتر دنیا

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه توجه به ابرروند‌ها منجر به ایده‌های جدید خواهد شد؛ گفت: در مگاروندها، مدل‌های جدید کسب و کار تعریف می‌شوند و شرکت‌های بزرگ مدل‌های جدید کسب و کار را به عنوان ابرروند مدنظر قرار داده و نخبگان خود را حفظ کرده و این دارایی نامحسوس آنهاست.
کد خبر: ۹۴۸۴۳

توجه به ابرروندها، شاخص اصلی شرکت‌های برتر دنیا

به گزارش خبرنگار مانا، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در همایش ۱۰۰ شرکت برتر گفت: در سال جاری شرکتها تلاش به داخلی سازی کالا و خدمات در اقتصاد ایران نمودند و در توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی نقش‌آفرینی کرده‌اند؛ این در حالی است که این شرکتها سودآور بوده و با تعاملات بین‌المللی در حوزه صادرات نقش داشته‌اند.
ابوالفضل کیانی افزود: استفاده از فنّاوری و نوآوری و جلوگیری از اختلاف به ‌واسطه بهره وری شاخص شرکتهای برتر است این در حالی است که به مسئولیت اجتماعی نیز به خوبی توجه کرده‌اند.
کیانی با بیان اینکه اولین و بزرگ‌ترین کاری که شرکتهای بزرگ انجام دادند ارتقای فرهنگ سازمانی بوده است که برخورداری از فرهنگ متعالی و کار تیمی منسجم را رقم زده است؛ گفت: این شرکتها در حوزه راهبردی شایسته گام برداشته و آینده پژوهی را در دستور کار قرار داده و نگاشت آینده را مدنظر قرار داده و با روش های پیش‌بینی آینده در شرایط ابهام و عدم قطعیت، آینده خوبی را رقم زده‌اند.
وی افزود: قرار گرفتن در زنجیرۀ ارزش نیز یکی از شاخص‌هایی است که مدنظر شرکتهای برتر قرار گرفته و با مهندسی مجدد آنها را تقویت کرده است؛ هر چند باید به ابر روندها هم باید توجه کرد.
کیانی گفت: توجه به ابرروندها منجر به ایده‌های جدید خواهد شد؛ این در حالی است که در مگاروندها، مدل‌های جدید کسب و کار تعریف می شوند و شرکتهای بزرگ مدل‌های جدید کسب و کار را به عنوان ابرروند مدنظر قرار داده و نخبگان خود را حفظ کرده و این دارایی نامحسوس آنهاست.
وی اظهار داشت: اقتصاد اشتراکی نیز در این ابرروندها قرار می گیرند؛ این در حالی است که در خلال انقلاب‌های رخ داده، اکنون به نسل پنجم صنعت رسیده‌ایم که موضوع آن، انسان گرایی است؛ ضمن اینکه در همه انقلاب‌ها توسعه فنّاوری موضوع مهم است.
کیانی در خصوص مفهوم جهان صفر به عنوان یک ابرروند گفت: جهان صفر دنیایی بدون خودروهای آلاینده، نقص ایمنی صفر، جهان عاری از تلفات جاده‌ای و مواردی از این دست است که این مفهوم در حال توسعه در دنیا است.
وی با اشاره به متاورس یا فراجهان که ارزش ۸۰۰ میلیارد دلاری دارد، گفت: اولین تأثیر در کسب‌و‌کار است؛ ضمن اینکه با متاورس می‌توان شاهد تغییرات زیادی در حوزه های مختلف از جمله آموزش بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: دیتا را به عنوان نفت در قرن ۲۱ مطرح است و همانطور که نفت باید پالایش و استخراج شده و دارای ارزش افزوده گردد؛ پس داده با ارزش‌تر از دیتا است؛ ضمن اینکه دیتاماینینگ را نیز نباید فراموش کرد چراکه رفتار مشتری را سنجیده و با رفتار مشتری تصمیم می گیرد.
وی به تاثیر هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: تا سال ۲۰۳۰میلادی تولید ناخالص داخلی دنیا با دیتاماینینگ از مرز ۱۵ هزار میلیارد دلار گذر خواهد کرد؛ ضمن اینکه زنجیرۀ تامین صنایع با زنجیرۀ تامین بلاکچین کار خود را پیش می برد و پایش بهره وری هوشمند خواهد شد.
به گفته کیایی ۱۰۰ شرکت برتر ایران از نظر شاخص میزان فروش رتبه بندی و معرفی و ۵۰۰ شرکت بر اساس بالاترین میزان فروش مشخص می شوند. سهم ۹۵ درصدی ۱۰۰ شرکت برتر در صادرات، ۱۴ درصد تولید ناخالص داخلی مشهود است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار