۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

منطقه آزاد بوشهر بر صنایع دریامحور متمرکز می‌شود

منطقه آزاد بوشهر بر صنایع دریامحور متمرکز می‌شود
مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد بوشهر و دسترسی این منطقه به محور‌های ترانزیتی از متمرکز شدن فعالیت‌های آن منطقه بر صنایع دریامحور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۳۶

به گزارش مانا، حسین عربیان با اشاره به وسعت و ویژگی‌های منطقه آزاد بوشهر گفت: مساحت منطقه آزاد بوشهر ۲۶ هزار و ۱۰۰ هکتار است که شامل روستا‌های متعددی است. این مساحت سایت‌های پرورش میگو، منطقه ویژه اقتصادی یک، دو و شهرک صنعتی بوشهر را نیز در بر می‌گیرد. از سوی دیگر جزیره عباسک، جزیره نگین، جزیره شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) و جزیره صدف نیز در منطقه آزاد بوشهر قرار گرفته اند. منطقه آزاد بوشهر در بین مناطق آزاد تازه تأسیس بیشترین وسعت را دارد.

عربیان افزود: استان و منطقه آزاد بوشهر از ویژگی‌های زیادی برخوردارند که برای سرمایه گذاران جذابیت لازم را دارد. مهم‌ترین ویژگی منطقه، تمرکز در صنایع دریا محور و کریدور ترانزیتی شمال جنوب و منطقه آزاد فرامرزی است که برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی جذابیت ویژه دارد.

وی ادامه داد: هر یک از این محور‌های سه گانه، ظرفیت‌های فوق العاده‌ای را در خود دارد و به کسانی که شناخت بیشتری از این ظرفیت‌ها داشته باشند نفع بیشتری خواهد رساند. در مجموع منطقه آزاد بوشهر گستردگی قابل توجهی دارد و همین امر سبب شده تا ظرفیت‌های این منطقه نیز قابل توجه باشند.

دسترسی منطقه آزاد بوشهر به آب‌های آزاد

مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر با اشاره به زیرساخت‌ها در منطقه آزاد بوشهر گفت: زیرساخت‌های محدوده منطقه آزاد بوشهر، تقریباً در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر دو و شهرک صنعتی بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یک (اداره بندر و دریانوردی) و شرکت صنعتی صدرا موجود و در حال بهره برداری است. طبیعی است در سایر اراضی مستعد فعالیت زیرساخت متناسب و لازم ایجاد و به سرمایه گذاران عرضه خواهد شد. منطقه آزاد بوشهر دسترسی جاده ای، هوایی و دریایی قابل توجهی دارد و فاصله کمی نیز با خطوط ریلی کشور دارد و همین امر سبب می‌شود تا توسعه تجارت در منطقه آزاد بوشهر تسهیل شود.
عربیان در خصوص امکان دسترسی منطقه آزاد بوشهر به سایر کشور‌ها اظهار کرد: از طریق منطقه آزاد بوشهر به همه کشور‌هایی که دارای ارتباط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستند امکان دسترسی وجود دارد. هم راستایی با سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و همکاری اقتصادی با کشور‌های منطقه و همسایگان، جز هدف اولیه فعالیت اقتصادی منطقه آزاد و بوشهر است و دسترسی به آب‌های آزاد این امر را ممکن کرده است تا بتوان با کشور‌های متعددی در حوزه صادرات و واردات همکاری داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار